یکشنبه، ۹ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Sunday, 28 April , 2024

بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی کشور رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:51391
شنبه، ۲۸ بهمن، ۱۴۰۲ | 10:46

بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی کشور رونمایی شد

با حضور معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی با ظرفیت ۱۷۸ مگاوات آمپر در شرکت دانش‌بنیان ایران ترانسفو رونمایی شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، صبح امروز با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور از بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک رونمایی شد. این محصول دانش بنیان با ظرفیت ۱۷۸ مگاوات آمپر توسط متخصصان شرکت دانش‌بنیان ایران ترانسفو تولید و تجاری سازی شده است.

کوره قوس الکتریکی کاربردی گسترده و حیاتی در صنایع ذوب آهن و فولاد دارند و یکی از پراهمیت‌ترین تجهیزات سازندگان فولاد و صنایع وابسته به شمار می‌رود.

در نشستی با حضور معاون علمی رییس جمهور، مدیرعامل و متخصصان شرکت ایران ترانسفو، آخرین دستاوردها و برنامه‌های آینده این شرکت معرفی شد.

در این نشست همچنین درخواست راه اندازی کارخانه نواوری برق و انرژی، تولید بار اول کلید تنظیم ولتاژ قطع زیر بار، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری با هدف تجاری‌سازی طرح های پژوهشی و فناور صورت پذیرفته در حوزه برق و انرژی و ارائه خدمات مالی و حمایتی، اخذ دریافت کارگزاری ارزیابی محصولات دانش بنیان در حوزه‌های مختلف و استفاده از اعتبار مالیاتی برای پروژه های تحقیق و توسعه مختلف از سوی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ایران ترانسفو مطرح شد و معاون علمی رییس‌جمهور، دستورات لازم را برای پیگیری و تحقق این طرح ها صادر کرد.

گفتنی است، محصول ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی که امروز رونمایی شد دارای ظرفیت ۱۷۸ مگاولت آمپر است که به عنوان بزرگترین ترانسفورماتور حال حاضر کشور در این ابعاد، توسط متخصصان شرکت دانش بنیان ایران ترانسفو در داخل کشور طراحی و بومی‌سازی شده است.در طراحی و ساخت این کوره قوس الکتریکی، از روز آمدترین فناوری‌های‌های روزآمد دنیا بهره برده شده که همزمان توسط شرکت‌های صاحب نام این حوزه در ابعاد جهانی نیز استفاده می‌شود.

شرکت ایران ترانسفو از چهار دهه قبل، طراحی و تولید تجهیزات ترانسفورماتور را در کشور آغاز کرده و مجموعه ظرفیت تولید این کشور سالیانه ۵۰۰۰ مگاوات آمپر است.محصولات این شرکت به بیش از ۳۷ کشور جهان صادر می‌شود و به عنوان بزرگترین سازنده ترانسفورماتورهای کشور و منطقه تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صادرات انواع ترانسفورماتورها را رقم زده تا خود را در شمار دانش بنیان‌های برتر صادراتی قرار دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

دهقانی تاکید کرد: ضرورت ایجاد بیمه و بانک تخصصی با ریسک‌پذیری بالا برای حمایت از دانش‌بنیانها

کمتر از سه درصد، کل سهم کشورهای اسلامی از محققان پراستناد دنیا/ ایران، سومین کشور اسلامی از لحاظ تعداد دانشمند پراستناد

ایران در آستانه اخراج از اتحادیه بین‌المللی ریاضی!/ مسابقه مسوولان برای تسلیت فوت میرزاخانی و دریغ کردن بودجه ناچیز انجمن ریاضی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها