چهارشنبه، ۳ تیر، ۱۴۰۵ | Wednesday, 24 June , 2026
70 روز خاموشی دیجیتال در ایران

درخواست وزیر بهداشت برای رفع محدودیت پایگاه علمی «پابمد»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:54921
شنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۴۰۵ | 14:42

درخواست وزیر بهداشت برای رفع محدودیت پایگاه علمی «پابمد»

وزیر بهداشت در نامه‌ای به دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در دسترس قرار گرفتن سایت «پابمد» را خواستار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، در پی تداوم محدودیت‌های دسترسی به اینترنت بین‌الملل و اختلال در استفاده پژوهشگران از منابع علمی، وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به سید محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی رفع محدودیت پایگاه «پابمد» را خواستار شد.در این نامه که امروز شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ارسال شده، تاکید شده که محدودیت‌های ایجاد شده روند فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را با مشکل مواجه کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

«به آگاهی می رساند محدودیت های دسترسی به اینترنت بین‌الملل برای کارهای آموزشی پژوهشی اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها کماکان مانع از انجام امور جاری محققین شده است. در یک ماه گذشته علی‌رغم دسترسی به اینترنت Pro سایت pubmed.ncbi.nlm.nih.gov) Pubed) که موتور جستجوی اصلی در حوزه پزشکی است؛ به استثناء چند روز مسدود بوده است.

با توجه به اهمیت این موتور جستجو خواهشمند است دستور فرمائید؛ اقدامات لازم در راستای قابل دسترس شدن آن معمول گردد».

محمد امین آقامیری

آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

از فشار تا عادت؛ تحلیل جامعه‌شناختی کوچ اجباری به پلتفرم‌های داخلی

سقوط رتبه جهانی تولید علم ایران با تداوم محدودیت‌های اینترنت

دسترسی دوباره به پایگاه علمی «پاب‌مد» پس از ۷۵ روز محدودیت

«عریضه به خدا»؛ آخرین تلاش معاون وزیر بهداشت برای وصل اینترنت بین‌المللی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها