دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Monday, 20 May , 2024

اطلس زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور تدوین شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:52007
چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | 17:50

اطلس زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور تدوین شد

اطلس زیرساخت‌های نوآوری کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری طراحی شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، یکی از مسائل و مشکلاتی که شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور با آن مواجه هستند، محل استقرار شان است. از این رو، این اطلس، با هدف پر کردن این فضای خالی در زیست بوم ایجاد شده تا طی آن تمام زیرساخت های فیزیکی در زیست بوم فناوری در یک سامانه یکپارچه قابل دسترسی باشند.

در اطلس زیرساخت‌های توسعه فناوری و نوآوری شکل گرفته در سطح کشور، شناسنامه هر یک از زیرساخت‌ها جهت بهره برداری سیاست گذاران، متولیان و نهادهای فعال در اکوسیستم، نمایش داده می شود. در این سامانه، اطلاعات مربوط به شتابدهنده ها، فضاهای کار اشتراکی، کارخانه های نوآوری، مراکز نوآوری و مراکز هم آفرینی و همچنین حوزه‌های اولویت دار جهت استقرار ارائه شده است.

در واقع، هدف از ایجاد این سامانه، بهره وری از زیرساخت های فیزیکی و صنعتی موجود، افزایش هماهنگی ها، افزایش سرمایه گذاری‌های نوآورانه و توسعه اقتصاد است.

گفتنی است این سامانه به نشانی https://payesh.isti.ir/ در فضای وب قابل دسترسی است که البته در مرحله تکمیل است و طی چند ماه آینده رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«مرکز ملی پیشران طراحی تراشه» راه‌اندازی می‌شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها