شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نسخه قابل پرینت
کد خبر:51201
چهارشنبه، ۲۰ دی، ۱۴۰۲ | 14:32

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

سمیه کوهی، دانشیار دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب جایزه مخترع برتر (Best Patent Award 2023) کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (COMSTECH) شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، طبق اعلام كميته دائمي همكاريی‌های علمی و فناوري سازمان کنفرانس اسلامی، جایزه مخترع برتر (Best Patent Award) این سازمان در سال ۲۰۲۳ مشترکا به دکتر سمیه کوهی دانشیار دانشکده مهندسی کامپیوتر و محققی از دانشگاه بین‌المللی رباط (مراکش) تعلق گرفته است.

کوهی به دلیل دو اختراع ثبت شده در US Patent و ۱۰ مقاله ISI مربوطه که از پروژه “طراحی و پیاده سازی پردازشگر نوری داده‌های زیستی” حاصل شده موفق به دریافت این جایزه شده است. این پروژه با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف در آزمایشگاه OPL دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اجرا شده است.

گفتنی است کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی که به اختصار کامستک نامیده می‌شود، یکی از راه‌های رشد و توسعه فناوری و همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کشورها با یکدیگر است. این کمیته یکی از مراکز فعال در این زمینه است که به منظور افزایش همکاری‌های علمی و ارتقاء سطوح ارتباطات علمی کشورهای اسلامی تاسیس شده است. کمیته کامستک با هدف و تاکید بر توسعه آموزش‌های تکمیلی، سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات، توجه ویژه به فناوری اطلاعات و مبادله اطلاعات میان کشورهای اسلامی شکل گرفته است.

جوایز این کمیته هر ساله در چهار بخش بهترین پتنت ثبت شده طی پنج سال اخیر که موجب توسعه سیستم‌های تجاری شده یا دارای تأثیر ماندگار در  پیشبرد یک نظریه باشد، بهترین مقاله پژوهشی، محقق جوان زیر ۴۰ سال و  بهترین کتاب علمی چاپ شده توسط یک ناشر بین المللی به محققان مسلمان برتر سراسر جهان اعطا می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی»ایرانی رونمایی شد

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

جایزه «دستاورد تمام عمر» سازمان همکاری‌های اسلامی به دو دانشگر ایرانی رسید

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها