دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Monday, 29 April , 2024

برگزیدگان برنامه ملی «فن‌تز» معرفی و تقدیر شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50979
چهارشنبه، ۱۰ آبان، ۱۴۰۲ | 16:27

برگزیدگان برنامه ملی «فن‌تز» معرفی و تقدیر شدند

طرح محقق پسادکتری دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه ساخت جایگزین پوستی برای درمان زخم‌های عمیق در برنامه ملی «فن‌تز» برگزیده شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، رساله دکتری داوود صادقی، دانش آموخته رشته مهندسی پزشکی (گرایش بیومتریال) که به‌ عنوان طرح برگزیده فن تز انتخاب شده به راهنمایی دکتر عاطفه سلوک، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده و طی آن یک جایگزین پوستی کارآمد برای درمان زخم‌های عمیق ساخته شده است.
دکتر علی صمدی کوچکسرایی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر الکساندر سیفعلیان از مرکز نوآوری بیوساینس لندن مشاوران این طرح بوده‌اند.
هدف از برگزاری برنامه فن تز، حمایت از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بود تا بتوانند طرح های علمی خود را از مرحله ایده به مرحله بازار برسانند.
اختتامیه برنامه «فن‌تز»، به همت کانون مدیریت دارائی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با حضور اساتید و مدیران دانشگاهی، دانشجویان، مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رئیس مرکز پژوهش‌­های مجلس، دبیران ستاد‌های توسعه فناوری و مدیران دانشگاه و صنعت، هشتم آبان ماه در انستیتو پاستور ایران برگزار شد.
در اختتامیه این رویداد، سه طرح برگزیده به ستاد‌های مربوطه ارجاع داده شد تا طرح توسعه فناوری خود را کلید بزنند. همچنین، جایزه حمایت از فایلینگ PCT و حمایت از ثبت اختراع داخلی به تعدادی از برگزیدگان اهدا شد.

هدف از برگزاری این رویداد، حمایت از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بود تا بتوانند پروژه‌های علمی خود را از مرحله ایده به مرحله بازار برسانند؛ به تعبیری، آنچه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این طرح (فن تز) دنبال می‌کند، حمایت از طرح‌های برگزیده به صورت حمایت از فایلینگ PCT است تا پایان‌نامه‌ها را از سطوح پایین­ تر آمادگی فناوری به سطح بازار بیاورد از این رو، به یک مسیر جهش توسعه فناوری نیاز دارد و این مهم از رهگذر ستاد‌های راهبردی خود کلید می‌زند.این رویداد در اختتامیه نخستین دوره خود از سه طرح برتر رونمایی کرد؛ رضا رضایی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان برگزیده اول (صاحب طرح برتر) معرفی و به ستاد توسعه فناوری نانو برای توسعه طرح  خود ارجاع داده شد.
سلمان عبدالله رمضانی، دانشجوی تخصصی شیمی دارویی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نفر دوم طرح برتر « فن‌تز»  شناخته شد و به ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق برای توسعه طرح خود معرفی شد و نهایتا، داوود صادقی، دانش‌آموخته دکتری مهندسی پزشکی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم عنوان سوم را به خود اختصاص داد و به ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی ارجاع داده شد.
از دیگر برگزیدگان طرح فن تز، حسین رحیمی، کارشناس ارشد شیمی تجزیه از دانشگاه پیام نور (اردکان)، عباس شریعتی، کارشناس ارشد مهندسی مکاترونیک از دانشگاه تهران، مهتاب بهاری زاده، دانش‌آموخته داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پردیس سادات میر سید از دانشگاه  شهید بهشتی بودند که به عنوان برگزیدگان دوم معرفی شدند و جایزه حمایت از فایلینگ PCT دریافت کردند.
همچنین، هاجر سلیمانی، دانشجوی دکتری مهندسی کشاورزی دانشگاه شیراز، مهری ناظری، دانشجوی دکتری زیست فناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، شاهین ذکایی، کارشناسی ارشد مهندسی شیمی از دانشگاه تهران و صبا بهرامی به عنوان برگزیدگان سوم در رویداد فن تز شناخته شدند و جایزه حمایت از ثبت اختراع داخلی را دریافت کردند.

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها