شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

برندگان هفتمین دوره جایزه ثبوتی – خواجه‌پور معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50962
یکشنبه، ۷ آبان، ۱۴۰۲ | 18:08

برندگان هفتمین دوره جایزه ثبوتی – خواجه‌پور معرفی شدند

هیات امنای جایزه ثبوتی-خواجه‌پور، برندگان هفتمین دوره این جایزه در رشته‌های علوم کامپیوتر، علوم زیستی و شیمی را معرفی کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر امیر مهدی حسینی منزه از دانشگاه علم و صنعت ایران به پاس تحقیقات ارزنده در طراحی حافظه‌های روی تراشه و اتکاپذیری در حیطه اینترنت اشیا در رشته علوم کامپیوتر و دکتر هاجر زمانی از دانشگاه شیراز به دلیل پژوهش‌های متمرکز بر آلودگی‌زدایی از آب با استفاده از جلبک در رشته علوم زیستی، برنده این دوره جایزه ثبوتی – خواجه پور شده‌اند.

دکتر هادی پرستار از دانشگاه صنعتی شریف هم به پاس پژوهش‌های ارزنده در کاربرد کمومتریکس در تجزیه و تحلیل داده‌های کروماتوگرافی در رشته شیمی برنده این جایزه شده است.

جایزه‌‌ علمی ثبوتی-خواجه‌پور، همزمان با بیستمین سال تاسیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه‌ی زنجان به پاس کوشش‌های بنیان‌گذاران آن دکتر یوسف ثبوتی و دکتر محمد‌رضا خواجه‌پور توسط گروهی از اعضای هیات علمی دانشگاه بنیان نهاده ‌شد. این جایزه به صورت چرخشی به دانشمندان جوان کشور که کارهای پژوهشی برجسته در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی، علوم زمین، علوم زیستی و علوم کامپیوتر انجام داده‌اند، اعطا می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها