شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

اعزام نمایندگان ایران به هجدهمین دوره المپیاد بین المللی میکروالکترونیک

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50890
یکشنبه، ۹ مهر، ۱۴۰۲ | 14:49

اعزام نمایندگان ایران به هجدهمین دوره المپیاد بین المللی میکروالکترونیک

علی رمضانی و رضا اسعدی، دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با برتری در مرحله کشوری هجدهمین المپیاد بین المللی میکروالکترونیک که ۲۹ شهریورماه در دانشگاه تهران برگزار شد، جواز حضور در مرحله نهایی المپیاد را که اواخر مهرماه جاری در ارمنستان برگزار می شود، کسب کردند.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، المپیاد جهانی میکروالکترونیک با هدف توسعه هر چه بیشتر دانش میکروالکترونیک در کشورهای شرکت کننده، ترغیب متخصصان جوان به فعالیت در علم میکروالکترونیک، کشف مستعدترین و خلاق ترین دانشجویان یا مهندسان یا دانشجویان جوان زیر ۳۰ سال این حوزه و تشخیص سطح دانش در زمینه میکروالکترونیک در میان شرکت کنندگان در کشورهای مختلف، برای ایجاد تغییرات لازم در برنامه های آموزشی آن کشور توسط شرکت «سیناپسیس» برگزار می شود.

نمایندگان شایسته ایران در دوره های قبلی المپیاد هم موفق به کسب مقام های دوم و سوم جهانی شده اند. امید است در این دوره نیز با درخشش بیشتر در این رقابت حضور یابند و مانند سال های گذشته برای خود و کشور عزیزمان افتخار آفرین باشند.

محورهای برگزاری المپیاد میکروالکترونیک شامل Digital IC Design and Test، Analog and Mixed Signal IC Design and Test، Semiconductor Devices and Technology و Mathematical and Algorithmic Issues of EDA است.

المپیاد میکروالکترونیک در دو مرحله کشوری و بین المللی به زبان انگلیسی برگزار می شود. در مرحله کشوری المپیاد، ۳۰ تست ۵ گزینه ای مطرح می گردد که مدت زمان پاسخگویی به آنها ۲ ساعت می باشد. در صورتی که نفرات برتر امتیازهای یکسانی داشته باشند، مرحله کشوری به صورت دو مرحله ای برگزار شود و آزمون دیگری با ۱۵ تست برای تعیین نفر برتر برگزار خواهد شد. کسب حداقل نمره در مرحله کشوری برای معرفی به مرحله بین المللی الزامی است. افراد با بالاترین امتیاز کسب شده در مرحله کشوری، به مرحله بین المللی راه خواهند یافت. مرحله بین المللی به صورت یک مسابقه با مسائل تشریحی می باشد.
شخصی که بالاترین امتیاز را در مرحله کشوری ایران کسب کند با هزینه Synopsys ارمنستان، برای شرکت در مرحله بین المللی به ارمنستان سفر کرده و در مرحله نهایی المپیاد شرکت خواهد کرد.

نفرات دوم و سوم نیز می تواند با هزینه شخصی به ارمنستان رفته و در مرحله دوم المپیاد شرکت نمایند. هزینه حمایتی Synopsys به صورت پوشش هزینه رفت و آمد و سه روز اقامت در ارمنستان می باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین ابر میکروالکترونیک کشور راه‌اندازی شد

دو طلا و دو نقره، رهاورد دانش‌آموزان ایرانی از المپیاد جهانی زیست‌شناسی

اعضای تیم ملی المپیاد جغرافیا معرفی شدند

دانشمند ایرانی، برنده جایزه ترولند ۲۰۲۲ آکادمی علوم آمریکا شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها