شنبه، ۱۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 4 May , 2024

اصفهان، میزبان جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) ۲۰۲۳

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50718
شنبه، ۳۱ تیر، ۱۴۰۲ | 18:31

اصفهان، میزبان جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) ۲۰۲۳

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از برگزاری مراسم اعطای جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) در اصفهان در مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر شقایق حق‌جوی جوانمرد در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان، اظهار کرد: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) ایده‌ای بود که بعد از اهانت به مقام رفیع پیامبر اسلام(ص) در جهان مطرح شد. این ایده بنیادی، بیانگر جنبه‌های صلح‌آمیز و ارزش علم و فناوری در دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد: این بنیاد در حوزه‌های مختلف برای دانشمندان جهان اسلام برنامه دارد که یک مورد برجسته آن، جایزه مصطفی(ص) محسوب می‌شود که به نوبل اسلامی در جهان معروف شده و اکنون دانشمندان بزرگی که حتی کاندیدای جایزه نوبل هستند، در این جایزه بین‌المللی حضور دارند و یا دانشمندی که واکسن فایزر و مدرنا را کشف کرد، برنده جایزه مصطفی(ص) شده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم، بیان کرد: یکی از ابزارهای این مهم، برگزاری جایزه علم و فناوری در سطح بین‌المللی در ایران است.

وی با بیان اینکه در ماه ربیع الاول امسال، اصفهان میزبان بزرگ‌ترین رویداد فناوری جهان اسلام خواهد بود، افزود: درخشش اصفهان در تمدن اسلامی و زندگی بزرگانی مانند شیخ بهایی در کارنامه اصفهان محرز است و از طرفی اصفهان همواره منشأ اتفاقات بزرگ علم و فناوری در کشور و جهان اسلام بوده است. میزبانی اصفهان از جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) باعث درخشش مجدد برند اصفهان در سطح بین‌المللی می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها