شنبه، ۱۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 4 May , 2024

برگزاری مسابقه تلویزیونی برای تامین مالی طرح های دانش بنیان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50690
یکشنبه، ۲۵ تیر، ۱۴۰۲ | 15:19

برگزاری مسابقه تلویزیونی برای تامین مالی طرح های دانش بنیان

فراخوان شرکت در فصل دوم مسابقه تلویزیونی «کارویا» با هدف تامین مالی جمعی طرح های دانش بنیان، فناور و استارت‌آپی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی منتشر شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، در این مسابقه قرار است طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور از طریق پلتفرم های مورد تایید فرابورس ایران، تامین مالی جمعی شوند.

تامین مالی جمعی یک روش برای تامین منابع مالی مورد نیاز کسب و کارهای نوآورانه با استفاده از سرمایه های خرد افراد جامعه است.

بر این اساس چنانچه فعالان زیست بوم نوآوری کشور برای توسعه یکی از محصولات دانش‌بنیان یا فناورانه خود نیازمند جذب حداکثر ۱۵ میلیارد تومان سرمایه جسورانه از طریق تامین مالی جمعی هستند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

قراراست این مسابقه در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ از صداوسیما و با رقابت حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در ۲۰ قسمت پخش شود. در نهایت طرح‌های منتخب پس از نظر هیئت داوران، در سکوهای تامین مالی جمعی دارای مجوز از فرابورس ایران قرار می‌گیرند.

مسابقه «کارویا» با محوریت ارائه‌های آسانسوری (بسیار کوتاه) درصدد است تا با شناساندن ایده‌ها و طرح‌هایی که به محصول یا خدمت قابل عرضه رسیده‌اند، علاوه برحمایت مالی از آن‌ها، فرصت سرمایه‌گذاری مردمی را نیز فراهم کند.

صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تسهیل و تقویت تامین مالی جمعی در طرح‌های این برنامه، اصل پول سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کند. مهلت ثبت‌نام در مسابقه تلویزیونی «کارویا» تا تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ خواهد بود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه صندوق نوآوری و شکوفایی به آدرس www.inif.ir و تکمیل کاربرگ، در این مسابقه شرکت کنند.

ثبت نام و حضور در این مسابقه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور واجد شرایط رایگان است.پیشتر فصل اول برنامه «کارویا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۰ تولید و از شبکه اول سیما پخش شد و ۱۸طرح منتخب بر سکوی تامین مالی جمعی قرار گرفتند. از این میان ۱۷ طرح برنده توانستند با مشارکت هزار و ۴۲۷ سرمایه‌گذار علاقمند به ۳۹ میلیارد تومان سرمایه دست پیدا کنند.

از نکات قابل توجه فصل اول مسابقه کارویا اینکه یکی از طرح‌های برنده توانست ظرف تنها ۱۵ دقیقه سرمایه چهار میلیارد تومانی مورد نیاز خود را تامین کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها