یکشنبه، ۹ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Sunday, 28 April , 2024

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد: حذف کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50664
یکشنبه، ۱۸ تیر، ۱۴۰۲ | 14:14

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد: حذف کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از کاهش ۶۰ درصدی کارمزد صدور ضمانت نامه برای تعاونی‌ها و حذف کارمزد برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در سال ۱۳۸۸ با هدف تسهیل ضمانت‌ها در کسب و کارهای خرد و کوچک راه‌اندازی شد. صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، صندوقی دولتی است و تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط را با اولویت شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند.

در حال حاضر ۷۰ درصد از منابع صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، سهم شرکت‌های تعاونی و مابقی آن سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر تعاونی‌هاست که ضامن آنها نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات می شود.

پیشتر تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون با هدف تسهیل تضامین مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی دارای مجوز فعالیت تولیدی و تعداد پرنسل کمتر از ۵۰ نفر و فروش کمتر از ۲۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات از شبکه بانکی به امضا رسید.

به موجب مفاد این تفاهم‌نامه، اخذ ضمانت‌نامه اعتباری یا تعهد پرداخت در قبال ارائه صرفا اسناد تجاری در سریع‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه انجام می‌شود. همچنین بخشی از ودیعه مورد نیاز برای صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده و هر شرکت دانش‌بنیان واجد شرایط می‌تواند تا سقف ۱۰ میلیارد تومان از این خدمت بهره‌مند شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«مرکز ملی پیشران طراحی تراشه» راه‌اندازی می‌شود

افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها