مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی آموزش مهندسی (با تکیه بر فن آوری های نوین یادگیری) در پایگاه استنادی مقالات کنفرانسهای کشور(سیویلیکا) نمایه سازی و منتشر گردید.
مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی آموزش مهندسی (با تکیه بر فن آوری های نوین یادگیری) در تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۹۴ تا ۲۱ آبان ۱۳۹۴ توسط دانشگاه شیراز و تحت حمایت سیویلیکا در شهر شیراز برگزار گردید.
در این کنفرانس۸۰عنوان مقاله تخصصی شامل۶۱۶صفحه منتشر گردیده است.کلیه مقالات از طریق سیویلیکا قابل جستجو و دریافت می باشند.
لیست مقالات منتشر شده در اولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی آموزش مهندسی (با تکیه بر فن آوری های نوین یادگیری)
طراحی مدلی جهت ارزیابی یادگیری الکترونیکی در رشته های مهندسی
بررسی پیوند بین آموزش و پژوهش در رشته های فنی و مهندسی
لزوم ارائه واحد درسی بهسازی ساختمان های موجود در رشته مهندسی معماری
بررسی امکان استقرار مدل تعالی آموزش و توسعه در سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران
رباتیک شناختی- اجتماعی: رازها و نیازها
پنل کارآموزی، ضمانت حسن انجام دوره های کارآموزی و ابزاری در کیفیت بخشی به کارآموزی دانشجویان
بازآموزی، روشی برای همکاری آموزشی تقاضا محور دانشگاه با صنعت
A hybrid course for Probability and Statistics for engineers: An e-readiness study at Shahid Beheshti University
تأثیر برگزاری آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی همزمان با آموزش مباحث تئوری در ارتقاء سطح کیفی دانشجویان رشته های فنی مهندسی
کیفیت آموزش گرایش پایداری و انرژی در رشته معماری در ایران
پیشنهاد ارائه دروس درآمدی بر دانش مهندسی در سال اول ورود به دانشگاه
مخابرات نوری؛ چشم انداز آینده، جایگاه و ضرورت آموزش در مهندسی برق
ضرورت رجوع به اخلاق برای تحقق توسعه پایدار، و نقش آموزش مهندسی
علوم شناختی راهگشای افقی نو در طراحی و ساخت نسل جدیدی از سامانه های مهندسی
بین المللی سازی آموزش مهندسی در اروپا بر پایه مفاهیم تحرک و نظام انتقال و انباشت اعتبار اروپایی
سنجش دستاوردها: رویکردی نوین در سنجش آموزش مهندسی
ارائه راهکاری نوین برای استفاده بهینه از منابع سخت افزاری و نرم افزاری جهت آموزش مهندسی
نقش آگاهی در افزایش خلاقیت در فرایند طراحی معماری
کاربرد نرم افزار در آموزش مهندسی کنترل و طرح تدریس پیشنهادی آن
اجتماع یادگیری بر خط؛ رهیافتی نوین در آموزش مهندسی
تعاملات موفق صنعت و دانشگاه در طراحی و اجرای آموزش های مهارت افزایی مهندسی؛ مطالعه موردی: جهاد دانشگاهی علم و صنعت
ارزیابی وضعت آموزشی مهندسی کنترل فرایند در کشورهای پیشرفته و تدوین نقشه راه کشور بمنظور ارتقای سطح آموزش های کاربردی در آن حوزه با توجه به الگوبرداری صورت گرفته
شناسایی واحدهای درسی کاربردی در آموزش مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم افزار)
اخلاق مهندسی و توسعه پایدار
بهبود کیفیت آموزش معماری با توجه به نظریه آموزش ساخت گرا در آتلیه ساخت گرا
بررسی میزان بکارگیری فناوری های نوین آموزشی در امر تدریس و اثربخشی آن بر آموزش؛ مطالعه موردی اساتید دانشگاه پیام نور استان اصفهان
نقش پروژه های عملی دانشجویان در آموزش مؤثر مهندسی (مورد مطالعه: رشته ی طراحی صنعتی)
بررسی موضوعی رویکردهای طراحی محصول در پایان نامه های تحصیلات تکمیلی طراحی صنعتی کشور ایران از منظر آموزش مهندسی
یادگیری سیار، فناوری نوینی در آموزش مهندسی
مروری بر ابعاد کیفیت آموزشی در آموزش علوم مهندسی
بررسی وضعیت آموزش مهندسی محیط زیست در کشورهای مختلف در مقایسه با ایران
عوامل مؤثر در بکارگیری سیستم مدیریت یادگیری (LMS) در آموزش عالی
آموزش مهندسی با رویکرد ارتباطی بین سرمایه فرهنگی و نظریه ی کوانتوم
اخلاق مهندسی و توسعه پایدار
آموزش معماری و گریزاندیشی
خلاقیت از مهد کودک تا دانشگاه
ارزیابی نقش آموزش خلاق در ایجاد آفرینشگری برای آموزش معماری ایران
برنامه درسی «آموزش فناوری» امکانی برای پرورش کارآفرینی در دانشجویان :غفلت زدایی از یک ضرورت
ارائه رویکرد نوین جهت مستندسازی خودکار تجربیات تولید نرم افزارهای مهندسی
بررسی اولویت های آموزش بدو استخدام مهندسان برق بر مبنای الگوی شایستگی (تجربه موردی: شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی)
بررسی میزان بروز اصل نابرابری مثلثی در شیوه ی یاددهی و یادگیری سواد انگلیسی مبتنی بر بازی به دانشجویان مهندسی
فعال سازی نیمکره راست مغز در آموزش های مهندسی
چگونگی آموزش اصول نگرش علمی پروژه به مهندسان
بررسی اهمیت و کاربردهای مدل سازی سه بعدی در طراحی مهندسی و ضرورت آموزش اصول آن به دانشجویان مهندسی
توسعه فناوری و افزایش مسئولیت مهندسان و کاربران
ارزیابی درونی بخش مهندسی قدرت و کنترل دانشگاه شیراز
بررسی روش های نوین در آموزش مهندسی معماری
طراحی پایدار: الگوی حرفه ای- اخلاقی مهندسین طراح در مسیر دستیابی به توسعه پایدار
بررسی دروس مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در مقطع کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه های ایران و سایر دانشگاه های منتخب دنیا
رویکردی نظام گرا به کیفیت آموزش عالی کشور؛ مورد مطالعه دستاوردهای یادگیری مهندسی برق- قدرت
پارادایم آموزشی پست مدرن و ضرورت تغییر در آموزش مهندسی
چالش های گذر از توسعه کمی به توسعه کیفی در آموزش مهندسی از دیدگاه اعضای هیئت علمی رشته های فنی و مهندسی
بررسی دانش، نگرش و مهارت زیست محیطی دانشجویان فنی و مهندسی
ارزیابی سناریوهای آموزش عالی جهان در افق ۲۰۲۵ میلادی
سناریونگاری آینده آموزش عالی ایران و کارکرد فناوری اطلاعات در آن
شناسایی تأثیر فناوری اطلاعات بر آینده آموزش عالی
شناسایی عدم قطعیت های آینده آموزش عالی ایران
بسرسازی کارگروهی در آموزش مهندسی؛ مطالعه موردی دانشگاه آدلاید استرالیا
نقش توأم خلاقیت و تفکر طراحی در آموزش مؤثر مهندسی
سازمان های رکن چهارم آموزش، حلقه گمشده مدیریت نوین آموزشی
شناسایی ابعاد ضعف اخلاق حرفه ای در نظام ساخت و ساز شهری
ضرورت ادغام آموزش های فعال زیست محیطی در آموزش های مهندسی
نقش و جایگاه علوم انسانی در برنامه آموزشی رشته های مهندسی
Engineering Ethics and Sustainable Development
نقش آزمایشگاه در آموزش علوم و مهندسی
بررسی دلایل ضرورت آموزش رسم دستی به دانشجویان مهندسی
ارزیابی آموزش مبانی مهندسی برق برای رشته مهندسی مکانیک و ارائه راهکارهای بهبود کیفیت آن
بررسی مفاهیم اخلاق در مهندسی و معرفی منشورهای قابل استفاده در ایران
Energy Engineering, an Emerging Discipline
ارزیابی نقش آموزش مهندسی در بهبود کیفیت آموزش مهندسی عمران
Application of Excel spreadsheet in engineering education
تبدیل روش آموزش دانشکده مهندسی مکانیک به روش آموزش مبتنی بر ستانده (خروجی- محور) بر اساس داده های ارزیابی درونی
کرسی یونسکو در آموزش مهندسی
نقش موزه ها در آموزش، ترویج نوآوری و نیل به توسعه پایدار
بررسی وضعیت تدریس و یادگیری اثربخش در رشته های فنی و مهندسی دانشگاه گیلان
بازخوانی برخی ابعاد مسئولیت پذیری مهندسان
نظرات جمعی از دانشجویان بخش راه، ساختمان و محیط زیست دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز در مورد کاربرد تجهیزات آموزشی در کلاس درس
آموزش ایمنی فرایندی در کارشناسی مهندسی شیمی
بازبینی برنامه درسی رشته های مهندسی برای توسعه فناوری
* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند