یکشنبه، ۹ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Sunday, 28 April , 2024

معمار ایرانی، برنده جایزه بین‌المللی Plan سال ۲۰۲۳ شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:51019
دوشنبه، ۲۹ آبان، ۱۴۰۲ | 14:42

معمار ایرانی، برنده جایزه بین‌المللی Plan سال ۲۰۲۳ شد

هومن بالازاده، معمار جوان ایرانی و همکارانش در دفتر «هوبا دیزاین» با طراحی پروژه ساختمان اداری هیترا، برنده جایزه The Plan Award سال ۲۰۲۳ در دسته ساختمان‌های اداری و تجاری(احداث شده) شد.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، ساختمان اداری هیترا که توسط دفتر معماری هوبادیزاین طراحی شده در سال ۱۴۰۰ در زمینی به وسعت ۹۳۱ مترمربع در ولنجک تهران در ۵۹۶۰ مترمربع ساخته شده است. این طرح در سال ۲۰۲۲ نیز در Architecture Masterprize (AMP) و DNA Paris Design Awards در بخش ساختمان‌های تجاری برنده جایزه شده و در داخل کشور هم در سال ۱۴۰۰ رتبه دوم جایزه معمار و رتبه اول چهاردهمین دوره جایزه معماری ایران | ۱۴۰۰ |را در بخش ساختمان های عمومی کسب کرده است.

جایزه پلان، یک جایزه بین‌المللی سالانه در حوزه معماری و شهرسازی و طراحی داخلی است که در ۲۰ رشته مختلف، معماران، طراحان و برنامه‌ریزان شهری از سراسر دنیا را به رقابت دعوت می‌کند. کیفیت این مسابقه توسط هیئت داوران بین المللی آن، متشکل از چهره های برجسته در زمینه معماری، طراحی، املاک و مستغلات و دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفته است.

هومن بالازاده که متولد ۱۳۵۷ در شهر تبریز است تحصیلات کارشناسی ارشد معماری خود را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به پایان برده و دفتر هوبا طرح را در سال ۱۳۸۶ با هدف توسعه پروژه‌هایی هماهنگ با ویژگی های فرهنگی و جغرافیایی سایت راه‌اندازی کرده است.

این دفتر به موضوعات مختلفی از جمله نور، رنگ، رابطه معماری و شهر، مصالح ساختمانی، توسعه نمودارهای فضایی در معماری ایرانی و … پرداخته است.

ساختمان هیترا

«هوبا دیزاین» با استفاده از جدیدترین متدهای طراحی و فناوری های ساخت، سعی در ایجاد پروژه هایی دارد که پایدار و مقرون به صرفه هستند. در دفتر هوبا طرح یکی از معیارهای اصلی طراحی، ایجاد هماهنگی بین کل و جزء است؛ بنابراین در اکثر پروژه های طراحی شده توسط این گروه، جزئیات بر اساس مفهوم کلی طراحی شکل گرفته و سازماندهی می شوند. طرح‌های معماری بالازاده توسط مراجع مختلف ملی و بین المللی مورد تقدیر قرار گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

جایزه «دستاورد تمام عمر» سازمان همکاری‌های اسلامی به دو دانشگر ایرانی رسید

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها