سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 14 May , 2024

استاد مصطفی سهراب پور درگذشت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14941
دوشنبه، ۱۱ بهمن، ۱۳۹۵ | 09:00

استاد مصطفی سهراب پور درگذشت

دكتر مصطفي سهراب پور، استاد دانشكده مهندسي انرژي دانشگاه صنعتی شریف شامگاه یکشنبه در ۷۴ سالگی درگذشت.

به گزارش دیده بان علم ایران، زنده‌یاد دکتر سهراب‌پور، بنیانگذار، استاد و مدیر مرکز تابش گامای سازمان انرژی اتمی، عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، انجمن هسته‌ای آمریکا و انجمن فیزیک بهداشت آمریکا بود و سال‌ها در دانشگاه‌های شیراز، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر به تحقیق و تدریس اشتغال داشت.

مصطفی سهراب پور در سال ۱۳۲۱ در تهران متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه ایالتی ویچیتا کانزاس آمریکا دریافت کرد و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه میزوری آمریکا گذراند.

دکتر سهراب پور از سال ۱۳۶۴ به عنوان استادیار در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز فعالیت آکادمیک خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۴ به عنوان استاد تمام وارد دانشگاه صنعتی شریف شد.

وی همچنین به عنوان بنیانگذار، استاد و مدیر مرکز تابش گاما سازمان انرژی اتمی، استاد مدعو دانشکده فیزیک و علوم هسته‌ای دانشگاه امیرکبیر فعالیت‌های درخشانی داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ به عنوان رییس دانشکده مهندسی انرژی فعالیت‌های ارزنده‌ای را در راستای اهداف دانشگاه صنعتی شریف ایفا کرد.

دکتر مصطفی سهراب پور در سال ۱۳۹۰ موفق به کسب جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان شد.

وی پس از سال‌ها خدمت صادقانه اول آبان ماه ۱۳۹۵ به افتخار بازنشستگی نایل شد و در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ دار فانی را وداع گفت.

پیکر مرحوم دکتر مصطفی سهراب پور فردا سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه، ساعت ۸:۳۰ از در شمالی دانشگاه صنعتی شریف (دانشکده مهندسی انرژی) تا مسجد دانشگاه تشییع می‌شود.

دیده بان علم ایران نیز ضایعه درگذشت این استاد فقید را به جامعه علمی و دانشگاهی و خانواده و دوستداران استاد تسلیت می گوید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توفیق موسیوند از پیشگامان حوزه قلب مصنوعی درگذشت

مادر علم آمار ایران درگذشت

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و از مدیران پیشین ناسا، درگذشت

پیکر استاد باریکانی از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تشییع شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها