یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Sunday, 5 May , 2024

مراسم بزرگداشت دکتر رونقی، استاد برجسته شیمی برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10733
سه شنبه، ۲۵ آبان، ۱۳۹۵ | 14:04

مراسم بزرگداشت دکتر رونقی، استاد برجسته شیمی برگزار می شود

مراسم بزرگداشت دکتر غلامحسین رونقی، عضو هیات علمی بازنشسته گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد در روز چهارشنبه سوم آذرماه در تالار دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، این مراسم با حضور رییس، مسوولان و اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر محمد علی زلفی گل دبیر انجمن شیمی ایران (ICS) با تلاش انجمن علمی شیمی دانشگاه از ساعت ۱۲ تا ۱۴ سوم آذرماه برگزار می شود.

دکتر غلامحسین رونقی در سال ۱۳۲۱ در شهرستان بیرجند متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در مدرسه شوکتی، تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس را در دانشگاه فردوسی مشهد و مقطع دکتری را در میشیگان آمریکا گذراند .

وی در سال ۱۳۶۳ به کانادا اعزام شد و در زمان حضورش در کانادا با پروفسور کرول در گروه حسگرهای شیمیایی فعالیت کرد که نتیجه این سفر پنج مقاله بود که یکی از این مقالات که در دانشگاه جورجیا ارائه شده بود، از طرف انجمن شیمی آمریکا ممتاز شناخته شد و به سبب این کار برجسته، لوحی از دانشگاه تورنتو به وی اهدا شد.

دکتر رونقی که هفت سال ریاست دانشگاه بیرجند را بر عهده داشت در سال ۱۳۷۰ به دانشگاه فردوسی مشهد منتقل و مشغول به کار شد.

وی در سال ۱۳۷۱ به عنوان معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد انتخاب شد که در دوران معاونت وی ۱۶ رشته کارشناسی ارشد و ۲۰ گرایش دکتری در دانشگاه فردوسی مشهد تاسیس شد.

دکتر رونقی در کمیته های علمی مختلفی مثل کمیته تخصصی هیات ممیزی دانشگاه ، هیات ممیزی مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد، انجمن شیمی ایران، شورای عالی انجمن شیمی و مهندسی شیمی ایران، کمیته شیمی تجزیه در انجمن شیمی و مهندسی شیمی ایران، شورای پژوهشی و کمیته ارتباط با صنعت، کمیته تخصصی گروه شیمی و کمیته برنامه ریزی درسی گروه شیمی دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشت.

کتاب روشهای طیف سنجی نوری تجزیه ای دکتر رونقی در اولین مراسم انتخاب سال استان خراسان به عنوان کتاب برگزیده در علوم پایه انتخاب شد و مشمول جایزه قرار گرفت. همچنین سه طرح تحقیقاتی که دو طرح ممتاز و یک مورد طرح برجسته ارزیابی و تایید شد که همه آن ها نیز مشمول جایزه شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اختصاص طرح جلد معتبرترین مجله شیمی تجزیه جهان به مقاله محققان ایرانی

بهینه‌سازی تولید پپتیدهای نوترکیب ضد مقاومت آنتی بیوتیکی به ابتکار محقق ایرانی

چاپ مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در معتبرترین نشریه شیمی تجزیه دنیا

رقابت خودروی «فرمول دانشجویی» ایرانی با تیم‌های دانشجویی از ۸۰ کشور دنیا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها