دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Monday, 29 April , 2024

طراحی دستگاه شبیه‌ساز آزمایشگاهی توسط محققان دانشگاهی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:7597
شنبه، ۲۷ شهریور، ۱۳۹۵ | 10:22

طراحی دستگاه شبیه‌ساز آزمایشگاهی توسط محققان دانشگاهی

دانشجویان واحد علوم تحقیقات موفق به طراحی و ساخت دستگاه آموزشی با هدف تسهیل در روند شبیه سازی شدند و نمونه آزمایشگاهی را به نمونه صنعتی تبدیل کردند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران به گفته سازندگان، این دستگاه شبیه‌ساز آزمایشگاهی برای انتقال مفاهیم ابزار دقیق اتوماسیون صنعتی، PLC و سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک طراحی شده است.

به گفته این محققان انواع سنسورهای عملکرد پنوماتیکی و الکتریکی به همراه انواع کنترل کننده های صنعتی از قبیل PLC  و کارت ارتباط داده در این دستگاه بکار گرفته شده است.

علاوه بر این تجهیزات امکان آموزش شبکه صنعتی و مانیتورنیگ صنعتی با استفاده از HMI و سایر تجهیزات حوزه اتوماسیون از دیگر مزایای این دستگاه بشمار می‌رود.

این دستگاه دارای کاربرد و ویژگی هایی همچون طراحی تمامی تجهیزات آموزشی آزمایشگاهی بر اساس سر فصل های مصوب جدید وزارت علوم، برگزاری دوره های آموزشی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، امکان طراحی و ساخت سفارشی، طراحی ماژول، قابلیت کنترل و مانیتورینگ از طریق کامپیوتر است.

توانایی تجهیزکردن دانشگاه ها و مراکز آموزشی و همچنین تولید تجهیزات خاص در حوزه مهندسی برق برای مراکز تحقیقاتی پژوهشکده ها و ارائه کیفیت ساخت مناسب و خدمات پس از فروش از دیگر قابلیت های این دستگاه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توزیع ۳۳۰ سکه طلا در جلسه ای در دانشگاه آزاد!

تعیین بهترین گونه سنگی مخزنی در میدان نفتی سروک توسط محققان ایرانی

بهبود عملکرد جسمانی ورزشکاران با طراحی دستگاه دروازه‌های هوشمند

ساخت دستکش لرزش گیر برای مبتلایان پارکینسون در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها