یکشنبه، ۱۸ شهریور، ۱۴۰۳ | Sunday, 8 September , 2024

اعطای نشان غزال به ۱۲شرکت دانش بنیان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:52481
چهارشنبه، ۳ مرداد، ۱۴۰۳ | 00:22

اعطای نشان غزال به ۱۲شرکت دانش بنیان

امشب طی مراسمی با حضور معاون علمی رییس جمهور ضمن گرامیداشت ۱۰ هزار تایی شدن باشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان ایران، نشان غزال دانش بنیان به ۱۲ شرکت دانش بنیان اعطا شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، مراسم رونمایی از برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان، معرفی ۱۲ شرکت غزال دانش بنیان و جشن ۱۰ هزارتایی شدن شرکت‌های دانش بنیان امشب سه شنبه شب در مرکز همایش‌های بین المللی صدا وسیما با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری دولت دهم، مهدی غضنفری مدیر صندوق توسعه ملی و جمعی از فعالان حوزه دانش بنیان کشور برگزار شد.

مفهوم غزال‌ها، مربوط به شرکت‌های بزرگ و متوسطی هستند که هنوز بالغ نشده‌اند، اما رشد مداومی را در چند سال تجربه کرده اند.

در ایران نیز اخیرا و به همت معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و پس از چندین ماه کار مطالعاتی شرایطی برای شناسایی غزال های دانش‌بنیان ابداع و تعریف شده، به طوریکه این مجموعه ها از یک سطحی بزرگتر هستند، ۲۰۰ نفر نیروی انسانی دارند و فروش سالیانه آنها ۲۰۰ میلیارد تومان است و در دوره ای سه تا پنج ساله، روند خوبی را پشت سر نهاده اند.

در این مراسم ضمن رونمایی از برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان، ۱۲ غزال دانش بنیان معرفی شدند و به شکل نمادین به اولین و ۱۰ هزارمین شرکت دانش بنیان جایزه و لوح یادبود اعطا شد.

در این مراسم از ۱۲ شرکت غزال تقدیر شد که به این شرح اند:

۱.سیناژن
۲.آریوژن فارمد
۳.الکترونیک افزار آزما
۴. پویندگان راه سعادت
۵. نانو دارو پژوهان پردیس
۶. درسا دارو
۷. پویا پلیمر تهران
۸. ماشین سازی کوشش کاران
۹. رسام پلیمر نامی
۱۰. تولیدی چدن سازان
۱۱. داروپخش
۱۲. واژگان بسپار شرق

در این مراسم همچنین از۱۰ هزارمین شرکت دانش‌بنیان ثبت شده در کشور که در زمینه تولید گاز دی اکسید کربن از پسماند پالایشگاهی فعالیت دارد، تقدیر شد.

غزال دانش بنیان

انتهای پیام

مطالب مرتبط

معرفی ۱۲ غزال دانش‌بنیان در جشن ۱۰ هزارتایی شدن شرکت‌های دانش‌بنیان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها