سه شنبه، ۲۹ خرداد، ۱۴۰۳ | Tuesday, 18 June , 2024

پژوهشگران جوان برجسته کشور در علوم پایه معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:52300
چهارشنبه، ۲۳ خرداد، ۱۴۰۳ | 08:38

پژوهشگران جوان برجسته کشور در علوم پایه معرفی شدند

به همت گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، دهمین دوره مراسم گرامیداشت ابوریحان بیرونی و تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته رشته‌های علوم پایه کشور منتخب فرهنگستان علوم در سال ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این مراسم پنج پژوهشگر جوان برجسته کشور که دستاوردهای علمی شاخص و سهم ارزنده‌ای در پيشبرد يکی از رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین‌شناسی داشته‌اند تجلیل خواهند شد.

در این مراسم از دکتر میراحمد حاجی میرصادقی در شاخه ریاضی، دکتر ابوالفضل رضایی در شاخه زمین‌شناسی، دکتر یاسمن سادات برقعی در شاخه زیست شناسی، دکتر هادی سالاری در شاخه شیمی و دکتر محمدحسین نامجو در شاخه فیزیک به عنوان پژوهشگران جوان برجسته کشور تقدیر خواهد شد.

گروه علوم پايه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ايران هر سال يک جايزه به نام جايزه ابوريحان بيرونی، دانشمند پرآوازه ايرانی، به یک نفر از دانشمندان جوان و برجسته در رشته‌های علوم پایه کشور که در حوزه تخصصی خود شاخص بوده و از حسن شهرت علمی و اخلاقی برخوردار باشند، اعطا مي‌کند. این جلسه روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در سالن ابوریحان بیرونی با حضور مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم برگزار خواهد شد.

علاقمندان به حضور مجازی می‌توانند از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/ias/basic  به صورت مهمان در این نشست شرکت کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی منتخب فرهنگستان علوم تجلیل شدند

دکتر ثبوتی به ریاست گروه علوم پایه فرهنگستان علوم منصوب شد

پذیرش هشت عضو پیوسته جدید در فرهنگستان علوم

دکتر توسلی، استاد پیشکسوت مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی درگذشت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها