چهارشنبه، ۱۱ مهر، ۱۴۰۳ | Wednesday, 2 October , 2024

ایده دانشمند ایرانی برای ارتقای سامانه های پزشکی از راه دور با هوش مصنوعی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:51847
یکشنبه، ۸ مهر، ۱۴۰۳ | 14:57

ایده دانشمند ایرانی برای ارتقای سامانه های پزشکی از راه دور با هوش مصنوعی

بنیاد ملی علم آمریکا با اعطای گرنتی به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار از تحقیقات محقق ایرانی دانشگاه «کیس وسترن رزرو» در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در ارتقای سیستم‌های بی سیم مراقبت‌ بهداشتی از راه دور حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، همه‌گیری کووید ۱۹ استفاده جامعه پزشکی از مراقبت‌های بهداشتی از راه دور را به عنوان جایگزینی برای پزشکی معمول تسریع کرد که تجهیزات زیست پزشکی بی‌سیم، بخش بزرگی از این تغییر هستند؛ اما با توجه به ماهیت حساس مراقبت‌های بهداشتی شخصی سازی شده و طولانی تر شدن عمر بیماران، نگرانی‌هایی در خصوص قابلیت اطمینان طولانی مدت این قبیل تجهیزات و امنیت داده‌ها وجود دارد.

اکنون، حسین میری لواسانی، استادیار گروه مهندسی برق، کامپیوتر و سیستم‌های دانشگاه کیس وسترن با کمک مالی اولیه قابل توجهی که از بنیاد ملی علوم آمریکا گرفته در تلاش است، تهدیدات امنیتی و مکانیسم‌هایی که ممکن است کارایی این قبیل دستگاه‌های بی‌سیم را دچار مشکل کند، بررسی و در ادامه، راه‌حل‌های آنالوگ کم انرژی را برای شناسایی و رفع این ضعف‌ها توسعه دهد.

گرنت پنج ساله ۵۰۰ هزار دلاری جایزه بنیاد ملی علم آمریکا برای پروژه ای در زمینه سیستم های خودترمیم شونده مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش اطمینان از عملکرد مناسب گیرنده های بی سیم در کاربردهای زیست پزشکی از اول جولای امسال آغاز می‌شود.

پدرام محسنی، استاد نوآوری مهندسی گودریچ و رئیس دپارتمان مهندسی الکترونیک، کامپیوتر و سیستم های دانشگاه کیس وسترن رزرو گفت: «پروژه جایزه NSF-CAREER پروفسور لواسانی نمونه ای عالی از تلاقی هوش مصنوعی/یادگیری ماشین و طراحی مدار میکروالکترونیک برای پیشبرد ارائه مراقبت های بهداشتی و افزایش کیفیت زندگی است. همه ما به او افتخار می کنیم و برای او در ادامه تحقیقات تاثیرگذار خود در پنج سال آینده و بعد از آن آرزوی موفقیت می کنیم.»

لواسانی هم در توضیح پروژه خود گفت: «این تحقیق با توسعه کلاس جدیدی از سیستم های ارتباط بی سیم مینیاتوریزه خودترمیم شونده که می‌تواند اتصال پرسرعت در تجهیزات را میسر کند، تحولی اساسی در راه حل های پزشکی از راه دور ایجاد می‌کند.

این کار همچنین شامل آموزش دانشجویان در حوزه امنیت ارتباطات و سخت افزار است. در همکاری با صنعت، دانشجویان قادر خواهند بود با مربیان صنعتی کار کنند و دانش عملی در میکروالکترونیک به دست آورند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها