شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

تولید محلول نگهداری بافت پیوندی برای نخستین بار در ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:51626
دوشنبه، ۲۱ اسفند، ۱۴۰۲ | 16:20

تولید محلول نگهداری بافت پیوندی برای نخستین بار در ایران

برای نخستین بار در ایران، محلول نگهداری بافت پیوندی که توسط محققان پژوهشگاه رویان تولید شده از سازمان غذا و دارو مجوز تولید کسب کرد.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، پس از نزدیک به پنج سال تلاش و پیگیری، محلول نگهداری بافت پیوندی (کلیه، کبد و…) به عنوان اولین محصول موضوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) پژوهشگاه رویان و تأمین سرمایه لوتوس پارسیان موفق به اخذ کد ۱۶ رقمیIRC  (شناسه و پروانه ریز فراورده‌های دارویی) از سازمان غذا و دارو شد.

مراحل تحقیق و توسعه این محصول با برند ویسکانزینیل (WISCONSINIL) در شرکت زیست فناوران نیلفر انجام شد و راهبری محصول تا مرحله نهایی و تجاری‌سازی آن با مشارکت این شرکت و شرکت ژن آسا طب محقق شده است.
شروع تولید این فراورده دارویی، دستاوردی مهم برای کشور است که حداقل نیاز مبرم بیمارستانها و مراکز پیوند کشور برای این محصول سالیانه درحدود ۱۰۰۰۰ لیتر برآورد می‌شود؛ در حال حاضر این فراورده دارویی فقط از طریق واردات تأمین می‌گردد.
پیش بینی می‌شود با تولید داخلی محلول نگهداری بافت پیوندی، مصرف کشور بالغ بر ۱۷ هزار لیتر شود. صرفه جویی ارزی از محل تولید داخلی این محصول بیش از پنج میلیون دلار برآورد شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دستاورد محققان ایرانی در راستای توسعه روش های درمانی «آرتریت روماتوئید»

شناسایی سه مورد ژن معیوب در زنان نابارور مبتلا به توقف بلوغ تخمک و توقف کلیواژ

بررسی اپیدمیولوژی اثر عوامل مختلف روی قطعه‌قطعه شدن DNA اسپرم مردان نابارور

یافته های محققان ایرانی درباره اختلال شناختی شایع در مبتلایان به ام اس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها