دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Monday, 29 April , 2024

اصفهان، میزبان جایزه ملی فناوری «نکست»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:51448
سه شنبه، ۱ اسفند، ۱۴۰۲ | 18:11

اصفهان، میزبان جایزه ملی فناوری «نکست»

آیین اعطای جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری، کارآفرینان، سرآمد، توسعه) در حوزه‌های «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت چهار»، «اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکرو الکترونیک» و «حوزه زیست فناوری و زیست مهندسی» عصر چهارشنبه ۲ اسفند ماه در اصفهان، پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار خواهد شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، این رویداد با شعار «ایران پیشرفته با فناوری‌های نوظهور» با هدف حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور در شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

ایران پیشرفته با فناوری‌های نوظهور

فن‌آفرینان، پیشروان زیست‌‌بوم فناوری هستند که با ایده‌ها و نوآوری‌های خود در جهت به کارگیری فناوری‌های نوظهور، نقش کلیدی را در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور ایفا می‌کنند. کمک به تعالی و افزایش سرعت رشد این زیست‌بوم می‌تواند از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و حمایت از ایده‌های نو این عناصر کلیدی محقق شود. هدف این جایزه شناسایی و حمایت از این ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور به منظور تحقق “رویای بعدی” این پیشروان زیست‌بوم است.

۲۴۰ شرکت با ارائه طرح‌های فناورانه و پیشران خود در این رویداد ثبت نام کردند که پس از ارزیابی‌ها و غربالگری صورت گرفته ۸۹ شرکت از بین آنها به مرحله بعدی راه یافتند. از بین طرح‌های راه یافته به مرحله ارزیابی‌های تخصصی و میدانی، ۲۸ طرح در زمینه هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت نسل چهارم، ۲۰ طرح در زمینه اتصال پذیری ارتباطات و میکروالکترونیک و ۲۰ طرح در زمینه زیست فناوری و زیست مهندسی است. همچنین ۱۰ طرح در زمینه مشترک هوش مصنوعی و اتصال پذیری، یک طرح در زمینه مشترک هوش مصنوعی و زیست فناوری و سه طرح در زمینه مشترک زیست فناوری و اتصال پذیری به مرحله ارزیابی تخصصی راه یافت.

در این رویداد حمایت‌های هدفمند از ایده‌هایی که شرکت‌های توانمند زیست‌بوم که کارنامه موفقی در توسعه فناوری از خود به جای گذاشته‌اند و بلوغ فناوری خود را به اثبات رسانده‌اند، صورت می‌پذیرد تا منشاء خلق محصولات جدید در سبد محصولات دانش‌بنیان کشور با عمق فناوری بالا باشد.

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها