یکشنبه، ۹ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Sunday, 28 April , 2024

اصفهان، میزبان پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک

نسخه قابل پرینت
کد خبر:51229
دوشنبه، ۲۵ دی، ۱۴۰۲ | 13:25

اصفهان، میزبان پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک

با گذشت ۱۷ سال از برگزاری المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان، سال آینده هم این ششهر میزبان ده‌ها دانش آموز از سراسر دنیاست که برای رقابت در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک گردهم می‌آیند.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ از تاریخ ۳۱ تیرماه تا ۸ مرداد ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

مجتبی بابایی خورزوقی، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: انتظار می‌رود بیش از ۴۰۰ نفردانش‌آموز نخبه، و ۲۵۰ نفر سرپرست از استادان فیزیک از حدود ۷۰ تا ۸۰ کشور جهان برای شرکت در این رقابت علمی به اصفهان سفر کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود، میزبانی در شهر تاریخی اصفهان نمایانگر فرهنگ غنی مهمان‌دوستی، تمدن این سرزمین کهن و از طرفی پیشرفتهای علمی و فناورانه بومی باشد، اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان با نگاه ملی تلاش می‌کند با استفاده از مجموعه اساتید، دانشجویان و کارکنان پرتلاش، تجربه ارزشمند دوره‌های قبلی و همچنین به کارگیری همه زیرساخت‌های رفاهی و آموزشی خود، رقابت علمی پویا و معتبری را برای شرکت‌کنندگان اجرا کند.

در این راستا، تفاهم‌نامه همکاری در برگزاری المپیاد جهانی فیزیک بین جمال‌الدین مهدی‌نژاد، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به‌عنوان مامور اجرای المپیاد از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش، سیدعلی محمد میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان میزبان این رویداد معتبر جهانی و محمود بهمن آبادی، مشاور وزیر و رییس کمیته برگزاری المپیاد به امضا رسید.

نخستین نشست مشترک کارگروه اجرایی و علمی‌ المپیاد جهانی فیزیک نیز با حضور تمام دست اندرکاران دی ماه امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و ابعاد برگزاری این رویداد علمی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

پیش‌ از این، در سال ۱۳۸۶، دانشگاه صنعتی اصفهان نیز میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بوده است.

گفتنی است که تیم المپیاد فیزیک جمهوری اسلامی ایران امسال در پنجاه و سومین دوره این المپیاد که در کشور ژاپن برگزار شد، چهار مدال نقره و یک مدال برنز کسب کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پنج نشان نقره و برنز، رهاورد دانش آموزان ایرانی از المپیاد جهانی فیزیک

استاد ایرانی دانشگاه «کلتک»، برنده جایزه «فاینمن ۲۰۱۹» شد

پنج مدال نقره و برنز، رهاورد ایران از المپیاد جهانی فیزیک

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها