چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 1 May , 2024

آغاز طراحی نقشه راه فناوری در آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه‌ها

نسخه قابل پرینت
کد خبر:51057
یکشنبه، ۵ آذر، ۱۴۰۲ | 17:19

آغاز طراحی نقشه راه فناوری در آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه‌ها

سرپرست معاونت پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی از طراحی نقشه راه فناوری در آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه‌های سطح کشور خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، علیرضا کوهپایی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز ملی تحقیقات راهبردی علوم پزشکی برای تحقیقات در حوزه آموزش پزشکی و ارتقاء فرایندها از حدود هفت سال قبل فعالیت می‌کند.

وی گفت: حدود ۲۵۰۰ طرح از سراسر کشور در این مرکز وارد شده و بیش از آنها در حال اجرا هستند و نتایج ۳۰۰ طرح هم در قالب ترجمان دانش به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد که این نتایج می‌توانند برای ارتقای فیلدهای آموزشی مورد استفاده قرار گیرند.

کوهپایی بیان کرد: طرح‌های فناورانه در مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی مورد حمایت قرار می‌گیرند و برای حمایت بیشتر و تولید انبوه به همکاری بین بخشی از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق‌ نوآوری و شکوفایی نیاز است.

وی افزود: اقدامات انجام شده در این مرکز بر اساس نیاز اصلی حوزه آموزش پزشکی صورت می‌گیرد و در گروه‌های راهبردی، نیازهای واقعی شناسایی و اولویت‌بندی می‌شود و محققان در قالب فراخوان می‌توانند طرح‌های تحقیقاتی خود را ارائه دهند.

دکتر کوهپایی در خصوص همایش شیخ‌الرئیس، خاطر نشان کرد: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی از یک سال گذشته به‌طور ویژه وارد مباحث فناوری‌ها شد و به منظور تحول درحوزه آموزش پزشکی، حمایت از طرح‌های فناورانه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: حدود ۱۱۰ طرح فناوری به این مرکز، ارسال و تاکنون حدود ۴۰ تا ۵۰ طرح داوری شده و برخی از آنها هم به مرحله عملیاتی و تولید محصول خواهند رسید.

سرپرست معاونت پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی با اشاره به اهمیت فناوری در حوزه آموزش پزشکی، تصریح کرد: فیلدهای آموزشی در آینده متفاوت با زمان حال است و ما باید فاصله خود را با دنیا کم کنیم و تکنولوژی‌ها را به سرعت در حوزه آموزش پزشکی وارد کرده و از ابزارهایی چون شبیه‌سازها، بازی‌سازها، انواع هوش مصنوعی، VRو AR بیشتر استفاده شود.

وی گفت: در نظر داریم تا سال آینده، نقشه راه فناوری در آموزش علوم پزشکی را با وجود ایده‌های برتر و همکاری تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی طراحی کنیم.

کوهپایی خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری نخستین همایش شیخ‌الرئیس که روی فناوری‌ها متمرکز شده، بتوانیم به تحول در حوزه آموزش پزشکی دست یابیم و با همکاری بیشتر بین بخشی در راستای توسعه فناوری‌های نوین حوزه آموزش پزشکی، پیشرو و پیشتاز باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها