یکشنبه، ۹ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Sunday, 28 April , 2024

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50753
شنبه، ۱۴ مرداد، ۱۴۰۲ | 15:05

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انتشار فراخوان بسته رشد تولید دانش‌بنیان گفت: همه شرکت‌های دانش‌بنیان که رشد دو برابری تولید محصولات دانش‌بنیان داشته‌اند، تحت حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی قرار خواهند گرفت که صنعت ساختمان و مسکن جزو اولویت‌های ما در صندوق نوآوری و شکوفایی هستند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر محمدصادق خیاطیان در حاشیه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران و رونمایی از چند محصول دانش‌بنیان در این نمایشگاه و بازدید از پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: از جمله خدماتی که در صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کنیم، کمک و حمایت از توسعه بازار این شرکت‌ها است. حوزه صنعت ساختمان یکی از حوزه‌های جذاب دانش‌بنیانی است و حدود ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان در این بخش فعال هستند.

وی افزود: در پایون شرکت‌های دانش‌بنیان در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران، ۲۳ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت ساختمان حضور دارند. در حاشیه برگزاری نمایشگاه، شاهد عقد قرارداد لیزینگ هشت دستگاه پرینتر سه‌بعدی حجم‌ساز بودیم که محصول یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: پرینتر سه‌بعدی حجم‌ساز برای ساخت سریع و صنعتی دیواره‌ها و سازه‌های ساختمانی کاربرد دارد که علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. صندوق نوآوری و شکوفایی با حمایت از این شرکت دانش‌بنیان و ارائه خدمت لیزینگ، زمینه فروش ۸ دستگاه پرینتر سه‌بعدی حجم‌ساز را فراهم کرد. براین اساس، صندوق نوآوری با تامین هزینه‌های تولید این دستگاه، از شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده پرینتر سه‌بعدی حمایت کرده و شرکت خریدار می‌تواند با پرداخت اقساط، مبلغ مذکور را پرداخت کند.

دکتر خیاطیان با اشاره به تصویب بسته رشد تولید دانش‌بنیان گفت: طی روزهای آینده فراخوان بسته رشد تولید دانش‌بنیان را منتشر می‌کنیم تا همه شرکت‌های دانش‌بنیان که رشد دو برابری تولید محصولات دانش‌بنیان داشته‌اند، تحت حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی قرار بگیرند و انتظار داریم که با توجه به شعار سال «مهار تورم، رشد تولید»، ۱۰۰ همت رشد فروش محصولات دانش‌بنیان را در سال جاری رقم بزنیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: اولویت‌هایی را در این زمینه مدنظر داریم، از جمله حوزه‌های مورد توجه دولت از جمله صنعت ساختمان و مسکن که جزو اولویت‌های ما در صندوق نوآوری نیز محسوب می‌شود؛ اما در مجموع هر شرکتی که بتواند رشد دو برابری تولید محصولات دانش‌بنیان داشته باشد، در قابل بسته رشد تولید دانش‌بنیان، مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«مرکز ملی پیشران طراحی تراشه» راه‌اندازی می‌شود

ساخت «فلزیاب صنعتی» با قابلیت تشخیص سریع ضایعات فلزی در خطوط تولید

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها