شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

پژوهشگاه رویان، پنجمین موسسه تحقیقاتی جهان در حوزه واریکوسل مردان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:50681
چهارشنبه، ۲۱ تیر، ۱۴۰۲ | 16:40

پژوهشگاه رویان، پنجمین موسسه تحقیقاتی جهان در حوزه واریکوسل مردان

پژوهشگاه رویان رتبه پنجم جهان در زمینه تحقیقات در زمینه عارضه واریکوسل مردان را به خود اختصاص داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، بر اساس مطالعه ای که در نشریه بین المللی سلامت مردان (The World Journal of MEN’s Healthمنتشر شده، پژوهشگاه رویان رتبه پنجم جهانی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و دکتر مرضیه تولایی، عضو هیأت علمی پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان، رتبه دهم جهانی در بین پژوهشگران این رشته را به خود اختصاص داده اند.

این مطالعه که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی توسط پژوهشگران مجرب حوزه باروری و درمان ناباروری جهان در قالب مقاله ای با عنوان Comprehensive Analysis of Global Research on Human Varicocele: A Scientometric Approach و زیر نظر انجمن پزشکی جنسی و آندرولوژی کره جنوبی انتشار یافته به تجزیه و تحلیل جامعی از روندهای تحقیقاتی در زمینه علت، مکانیسم ها، عوامل خطر بالقوه، تشخیص، پیش آگهی، درمان جراحی و غیرجراحی واریکوسل و نتایج بالینی قبل و بعد از ترمیم واریکوسل پرداخته و پژوهشگاه رویان را پس از دانشگاه قاهره (مصر)، دانشگاه ساپینزای رم (ایتالیا)، بنیاد کلولندکلینیک و بیمارستان پرسبیترین نیویورک، جزو پنج مؤسسه برتر منتشر کننده مطالعات اصیل پژوهشی در مورد واریکوسل معرفی کرده است.

همچنین در این مطالعه پژوهشی، ۱۰ نویسنده برتر با بیشترین انتشارات در موضوعات مرتبط با مطالعات انسانی در مورد بیماری واریکوسل معرفی شده اند که عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، رتبه دهم جهانی را به خود اختصاص داده است.
 نویسندگان این مقاله تأکید می کنند که این مطالعه روند انتشار در تحقیقات مربوط به واریکوسل را در طول سه دهه گذشته تجزیه و تحلیل کرده اند. عنوان این مقاله علمی، Comprehensive Analysis of Global Research on Human Varicocele: A Scientometric Approach  است.
واریکوسل از شایع‌ترین بیماری های قابل درمان در مردان است که باعث سرطان پروستات در برخی گرید ها میشود. بیماری واریکوسل در بیضه پسران جوان موجب عدم تخلیه خون در بیضه و بالا رفتن درجه حرارت بدن هم می‌شود. این بیماری عوارضی شامل اختلالات هورمونی و ناتوانی در اسپرم سازی ایجاد می‌کند که فرد را مستعد ناباروری می‌کند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پیش‌بینی روند سلول‌درمانی بیماری «لوپوس» با مدل محققان ایرانی

تولید محلول نگهداری بافت پیوندی برای نخستین بار در ایران

دستاورد محققان ایرانی در راستای توسعه روش های درمانی «آرتریت روماتوئید»

شناسایی سه مورد ژن معیوب در زنان نابارور مبتلا به توقف بلوغ تخمک و توقف کلیواژ

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها