شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

شناسایی سه عامل نوظهور بیماری‌های طیور برای نخستین بار در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21506
سه شنبه، ۳۰ خرداد، ۱۳۹۶ | 10:46

شناسایی سه عامل نوظهور بیماری‌های طیور برای نخستین بار در کشور

مدیر تحقیق و تشخیص بیماری‌های طیور مؤسسه رازی از ورود جدی این مؤسسه برای شناسایی و مبارزه با عوامل نوظهور بیماری‌های طیور خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر حسین گودرزی با بیان اینکه مدیریت تحقیقات طیور در مؤسسه رازی تنها در حوزه فعالیت های سازمان دامپزشکی فعال است، اظهار کرد: اتصال به صنعت طیور به شکل مستقیم یکی از اقداماتی بود که لازم به اجرای آن بودیم و در این راستا با شرکتی خصوصی وارد عقد قرارداد و امضا تفاهم نامه شدیم.

وی افزود: بر این اساس پاسخگوی نیازهای واقعی این شرکت که به شکل رسمی اعلام شده هستیم و در حال حاضر دو قرارداد منعقد کردیم که انتظار می رود تا پایان سال حداقل شاهد شش قرارداد در این زمینه باشیم.

مدیر تحقیق و تشخیص بیماری های طیور مؤسسه رازی با بیان اینکه این اقدامات به سبب شناخت نیاز صنعت طیور به شکل ملموس و مستقیم انجام می شود، خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر افزایش درآمدزایی برای مؤسسه رازی با استفاده از تحقیقات، پاسخگوی نیاز صنعت طیور کشور نیز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه رازی به شکل جدی در خصوص شناسایی و مبارزه با عوامل نوظهور بیماری های طیور وارد شده، گفت: این موضوع در حوزه باکتریایی ملموس تر بوده و مؤسسه رازی در ۱۵ سال گذشته موفق به گزارش سه عامل شد که برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

گودرزی از گزارش باکتری اورنيتو باكتريوم راينو تراكئيال توسط دکتر منصور بنانی از اعضای هیات علمی مؤسسه رازی خبر داد و افزود: وی مطالعات بسیار گسترده ای در این خصوص انجام داده و به عنوان مرجع اغلب مقالات این حوزه در کشور مطرح است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعلام آمادگی موسسه رازی برای همکاری در تشکیل شبکه ملی زیست بانک ذخایر ژنتیکی کشور

معرفی سه عامل باکتریایی بیماری‌های طیور در کشور توسط محققان «رازی»

تولید نسل جدید واکسن نیوکاسل فوق حاد پرندگان با ۶ پروژه ویژه

مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در انتظار آزمایشگاه کلاس ۳ «رازی»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها