سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 30 April , 2024

مودم‌ بی سیم خانه در خدمت سارقان / مشاهده مخفیانه داخل ساختمان‌ها با امواج وای فای خروجی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18285
سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 10:08

مودم‌ بی سیم خانه در خدمت سارقان / مشاهده مخفیانه داخل ساختمان‌ها با امواج وای فای خروجی

فیزیک‌دانان آلمانی برای اولین‌بار توانستند از طریق امواج وای‌فای خارج شده از محیط خانه، نقشه سه‌بعدی از اجسام داخل خانه را به صورت تصویر هولوگرام به دست آورند.
به گزارش دیده‌بان علم ایران، فریدمن رینهارد، متخصص حسگرهای کوانتومی از دانشگاه مونیخ در مورد ایده اصلی مطالعه بر روی امواج وای‌فای بیان کرد: با توجه به محبوبیت مودم‌های وای‌فای و شناخت ما از مضرات امواج این دستگاه‌ها، چگونگی گسترش امواج و امکان تصویرسازی از پراکندگی آنها در محیط همواره برای تیم تحقیقاتی ما سوال آفرین بود.
وی در ادامه افزود: هنگامی که چند سال قبل با دوستان خود در یک مهمانی حضور داشتیم، مساله نفوذ امواج وای‌فای و توانایی‌های پنهان و مخرب آن مورد بحث قرار گرفت. بنابراین تصمیم بر آن شد تا با استفاده از تصویرساز هولوگرام این امواج را مورد بررسی قرار دهیم.
تصویرسازی امواج وای‌فای با استفاده از فناوری هولوگرام انجام می‌شود، با این تفاوت که در تصویرسازی اصلی هولوگرام از پرتوهای لیزر استفاده می‌شود.
محققان با قراردادن مودم وای‌فای در یک اتاق و جا‌به‌جا کردن آن در برابر صفحه فوتوگراف توانستند تصویر مجازی از اتاق و اشیاء آن را بدست آوردند.
آنها با مقایسه اختلاف زمان رسیدن امواج از صفحه آلومینیوم به دو گیرنده وای‌فای توانستند تصاویری با جزئیات بالا از محیط اتاق را ذخیره کنند.
محققان در ادامه فرایند تصویرسازی این‌بار از محیط بیرون از اتاق برای تصویرسازی استفاده کردند که مشخص شد این تکنیک حتی از محیط بیرون نیز قادر به تشخیص فضای داخلی اتاق است.
نتیجه این مطالعه نشان می‌دهد اگرچه امواج وای‌فای در خدمت ما هستند اما مودم‌های بی‌سیم علاوه بر احتمال سرقت اطلاعاتی ممکن است احتمال سرقت را نیز افزایش دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها