یکشنبه، ۹ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Sunday, 28 April , 2024

چشم‌انداز ۱۰ ساله ایران در صنعت چاپ سه‌بعدی ترسیم شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15932
سه شنبه، ۱۰ اسفند، ۱۳۹۵ | 12:06

چشم‌انداز ۱۰ ساله ایران در صنعت چاپ سه‌بعدی ترسیم شد

مدیر کارگروه سیاستگذاری و مطالعات راهبردی ستاد مواد و ساخت پیشرفته از اتمام مراحل تدوین پيش نويس نقشه راه ملی توسعه فناوري و صنعت ساخت افزایشی (چاپ سه بعدی) خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران جواد مشایخ اظهار کرد: فناوری چاپ سه بعدی جزء فناوری های جدید و انقلابي  محسوب می شود که با برنامه ريزي صحيح مي توان جايگاه مناسبي براي كشور را در اين زمينه ايجاد کرد بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع تدوین نقشه راه ملی صنعت ساخت افزایشی در ستاد و این کارگروه مطرح شد.

مشایخ ادامه داد:  اقدامات در این زمینه با مطالعات گسترده، بررسي كلان روندهاي جهاني و نيز گفت‌وگو با نخبگان و فعالان داخلي در اين زمينه انجام شد. در این نقشه راه سطح كنوني این فناوری در کشور سنجیده شده و این موضوع که شرکت ها و متخصصان این حوزه در چه جایگاهی قرار دارند مورد بررسی قرار گرفت. همچنين افق مطلوب اين فناوري در يك چشم انداز ۱۰ ساله ترسيم شده است.

مدیر کارگروه سیاستگذاری و مطالعات راهبردی ستاد مواد و ساخت پیشرفته همچنین بیان کرد: در این راستا مطالعات توسط گروهي از مشاوران ستاد انجام شد و تهیه گزارش های این نقشه راه به اتمام رسید و پيش نويس آن تدوین شده و به زودی برای تایید به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ارسال می شود.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

ابتکار دانشمند ایرانی در تولید دیوارهای چاپ سه بعدی با قابلیت رویش گیاهان

دستاورد محققان ایرانی در بهبود چاپگرهای سه بعدی بتنی صنعت ساختمان

مقاله محققان ایرانی، اثر برگزیده سمینار جهانی پرینت سه بعدی در آمریکا

مهندسی معکوس پرینتر سه بعدی SLS در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها