یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Sunday, 19 May , 2024

تولید سالانه ۱۳۵ هزار آمپول سرم های ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی در موسسه رازی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14724
سه شنبه، ۵ بهمن، ۱۳۹۵ | 15:35

تولید سالانه ۱۳۵ هزار آمپول سرم های ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی در موسسه رازی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تامین کامل نیاز کشور در زمینه سرم های درمانی ضد مارگزیدگی، ضد عقرب زدگی و ضد دیفتری خبر داد و گفت: موسسه رازی در این حوزه بهترین و باکیفیت ترین سرم های درمانی جهان را تولید می کند.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر حمید کهرام از تولید سرم های درمانی ضد مارگزیدگی، ضد عقرب زدگی و ضد دیفتری به عنوان یکی ازمهمترین فرآورده های این موسسه یاد کرد و اظهار داشت: این موسسه بهترین سرم های درمانی جهان را تولید می کندکه این محصولات تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.
رئیس موسسه رازی خاطرنشان کرد: با اینکه ایران از کشورهای با میزان گزش بالا در دنیا است، اما این آمپول ها، نجات صد درصدی مصرف کنندگانش از مرگ را به ارمغان آورده است.

وی افزود:  بسیاری از کشورهای منطقه و خاور میانه خواستار سرم های این موسسه برای درمان گزیدگی ها هستند.

کهرام با اشاره به تولید سرم های درمانی در سال های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ بیان کرد: در سال ۸۶ میزان تولید این سرم ها ۷۲ هزار آمپول بود که این رقم در سال ۸۷ به بیش از ۸۵ هزار آمپول رسید.
رئیس موسسه رازی ادامه داد: میزان تولید این سرم ها در سال ۹۱ و ۹۲ به ترتیب بیش از ۹۱ و ۱۰۲ هزار آمپول بود و در سال ۹۳ نیز شاهد تولید ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ آمپول در این موسسه بودیم.

وی گفت: در سال گذشته نیز با تلاش های صورت گرفته، ضمن افزایش قابل توجه تولید سرم های درمانی، تولید ۱۳۴ هزار و ۸۰۰ آمپول را در این موسسه شاهد بودیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه رازی در تولید واکسن های نوترکیب

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها