دیده بان علم ایران – Iran Science Watch

برگزیدگان نهمین جشنواره ملی حرکت معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره ملی حرکت که از سوم مهر ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز شده بود، با حضور معاون فرهنگی و اجتماعي وزیر علوم و جمعی از مسئولان برگزار و از ۴ حوزه دانشگاه برگزیده، غرفه برگزیده، انجمن علمی فعال و انجمن علمی خلاق تقدیر شد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران در این مراسم دكترمحمد علی طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در سخناني گفت: امروز دانشگاه شهيد باهنر کرمان به عنوان یک دانشگاه بزرگ در جنوب شرق کشور به خود می‌بالد که میزبان بزرگ ترین رویداد علمی کشور است.

وی افزود: دانشگاه شهيد باهنرکرمان بیش از ۱۴ هزار دانشجو دارد که بیش از یک هزار دانشجوی آن در رشته دکتری تخصصی و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو نیز در مقطع  کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.
دكتر طاهر خاطرنشان کرد: ما بیش از ۳۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه داریم که ۱۰۰ نفر آنها استاد تمام و ۱۴۰ نفر دانشیار و مابقی استادیار هستند.

وي خاطرنشان کرد: همچنین ما ۶۵ انجمن علمی دانشجویی داریم و ۱۸ کانون فرهنگی هنری، ۹ تشکل اسلامی، ۸۵ نشریه دارای مجوز و ۵ نشریه فعال نیز در دانشگاه فعالیت می‌کنند.
دكتر طاهر ادامه داد: خلاق‌ترین نیروها و دانشجویان در انجمن‌های علمی هستند و هرچه در جهت تقویت و توسعه انجمن‌های علمی بکوشیم، شایسته است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: اگر می‌خواهیم از فرزندانمان افرادی کارآفرین و خلاق بسازیم باید از انجمن‌های علمی دانشگاه حمایت کنیم و زمینه فعالیت را برای آنها فراهم سازیم.
وی ادامه داد: خوشحالیم که نهمین جشنواره حرکت با استقبال دانشجویان سراسر کشور و با حضور شرکت‌های دانش بنیان کار خود را به پایان می‌رساند.

در ادامه این مراسم دكترمحمد صادق بصیری، معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان و دبیر نهمین جشنواره حرکت گفت: در این جشنواره ۷۰۰ غرفه دانشجویی پر از ایده‌های نو و ۷۰ غرفه فن بازار فعالیت داشتند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: شعار این جشنواره در همین راستا با عنوان اقتصاد مقاومتی زمینه ساز شرکت‌های دانش بنیان انتخاب شد.

دکتربصیری در خاتمه اظهار داشت: امسال بیش از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی در این جشنواره با ما همراه بودند که امیدواریم سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر و فعال‌تر دانشگاه‌های مختلف باشیم.

گفتنی است در این جشنواره در حوزه انجمن‌های علمی فعال ۱۹ انجمن برگزیده، ۲۸ انجمن شایسته تقدیر و ۴۸ انجمن شایسته تشویق شناخته شدند.

همچنین در بخش انجمن علمی خلاق ۵ انجمن برگزیده و ۴ انجمن به عنوان شایسته تشویق معرفی شدند.
غرفه‌های دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه جامع علمی- کاربردی و دانشگاه خوارزمی غرفه‌های برگزیده شناخته شدند و در بخش دانشگاه برگزیده از ۲ دانشگاه تهران و فردوسی مشهد به عنوان دانشگاه‌های برگزیده نهمین جشنواره حرکت تقدیر شد.

همچنین به هرکدام از انجمن‌های علمی در حوزه انجمن علمی برگزیده لوح تقدیر، لوح تندیس و مبلغ ۲میلیون تومان، در بخش انجمن علمی شایسته تقدیر۱/۵ میلیون تومان و شایسته تشویق ۵۰۰هزار تومان پرداخت شد.

در حوزه انجمن خلاق نیز به انجمن برگزیده یک‌میلیون تومان و به انجمن شایسته تشویق ۵۰۰هزار تومان اهدا شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل