به گزارش دیده بان علم ایران، رضایی فر که در پی استعفای دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، عهده دار سرپرستی این معاونت شده دوره کارشناسی مهندسی عمران را در سال ۱۳۸۰ در دانشگاه سمنان و دوره های کارشناسی ارشد و دکتری این رشته (مهندسی عمران – سازه) را در سالهای ۸۲ و ۸۶ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پایان برده و پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل سیاستگذاری، برنامهریزی و توسعه فناوری در آذرماه ۱۴۰۰ به عنوان عضو گروه مقاوم سازي دانشگاه صنعتي اميرکبير، عضو گروه پژوهشيتکنولوژي هاي نوين دانشکده عمران دانشگاه سمنان و در سمتهایی چون مدير گروه مهندسي سازه، زلزله و مديريت ساخت و مسوول آزمايشگاه پژوهشي سازه دانشكده عمران دانشگاه سمنان فعالیت کرده است.
عضویت در گروه تدوين آيين نامه پانل هاي ساندويچي نشريه ۳۸۵ سازمان مديريت و گروه تدوين آيين نامه لرزه اي الياف پليمري،مديریت فني بخش تحقيق و طراحي شرکت سازه هاي پيش ساخته سبک و مديریت بخش فني وظرفيت سازي دفتر مرکزي پروژه بازسازي مناطق زلزله زده بانک جهاني در سال ۸۶ از دیگر سوایق اجرایی دکتر رضایی فر است
سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، درخصوص رابطه رشد تولید و توسعه زیست بوم نوآوری افزود: این مهم با نفوذ فناوری در سطح جامعه با ایجاد زمینه های اقتصادی از جمله جمع پذیری های مالی و سرمایه گذاری های خرد و عمومی مهیا می شود. توسعه زیست بوم نوآوری با فرهنگ سازی لازم و مردمی سازی اقتصاد می تواند بستر مناسبی برای تحقق رشد تولید بر همین اساس موجب مهار تورم شود. این اتصال بین مصرف و تولید در قالب مشارکت مردمی به عنوان راهکار اساسی برای تحقق همزمان مهار تورم و رشد تولید است که بدون شک مهمترین بخش قابل اتکا در این عرصه موضوعات مبتنی بر فناوری است که می بایست قابلیت نوآوری را نیز داشته باشند.
دکتر رضایی فر خاطرنشان کرد: موارد مهمی جهت تسهیل شدن مهار تورم و رونق تولید توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در حال انجام است که می توان به بازطراحی بخشی از سامانه نان به عنوان پل ارتباطی میان تقاضای کالا و فناوری کشورهای دیگر و ظرفیتهای تولیدی پارکهای علم و فناوری، معرفی محصولات و نیازمندی های شرکتهای دانش بنیان، توانمندی شرکت ها و واحدهای فناور، تشکیل واحدهای فناور و شرکتهای دانش بنیان براساس نیازهای جامعه، ایجاد زمینه همکاری های فناورانه بین المللی، دوره های آموزشی مهارت محور، آغاز فرایند شناسنامهدار کردن محصولات و توانمندیهای شرکتهای دانشبنیان، سامانه پیادهسازی بستر اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی و همچنین ثبت نیازها و اولویتهای تحقیقاتی دستگاههای اجرایی جهت انعکاس به ایدهپردازان کشور اشاره کرد.
سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاهها توسط این معاونت افزود: این طرح با پوشش ۳۰ هزار دانشجو در ۹۵ دانشگاه قابل اجرا است و دبیرخانه طرح در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر قرار دارد؛ جامعه هدف این طرح جامعه دانشجویی است.
سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در ادامه گفت: برای اینکه دانشجویان بتوانند در امر کارآفرینی موفق باشند می توانند توانمندی خود را با آموزش مهارتهای مرتبط با کارآفرینی و کار گروهی و همچنین افزایش دانش تجاری و پیشگامی در عرصه فناوری و نوآوری، در کنار طرح های دیگر این معاونت از جمله «طرح دستیار فناوری» با میزبانی پارکهای علم و فناوری کشور آغاز کنند. تاکنون با مشارکت ۴۲ پارک علم و فناوری و ۱۶۲۱ واحد فناور و بیش از دو هزار دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی دوره شش ماهه خود را به مهارت آموزی پرداختند.
انتهای پیام