دیده بان علم ایران – Iran Science Watch

ساخت کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو در دانشگاه کاشان

تیم تحقیقاتی گروه شیمی تجزیه دانشگاه کاشان موفق به تولید کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو شدند .

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر سعید معصوم عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و مدیر  این طرح، با بیان اینکه یکی از فراورده های زالو،  روغن زالو است، افزود: استفاده از روغن زالو باعث افزایش گردش خون و خون رسانی در برخی اندام های بدن مانند عضلات می شود.

وی اظهار کرد: در طب سنتی از این روغن جهت افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده گردیده که امروزه اثرات شگفت انگیز آن شناخته شده و می تواند جایگزین مناسبی برای کرم های شیمیایی، بوتاکس ها و یا جراحی های همراه با عوارض ناخوشایند باشد.

وی خاطر نشان کرد: روغن زالو از طریق پوست و با ماساژ دادن جذب بدن شده و با حذف سلول های مرده بدن، سبب جایگزینی سلول های زنده با سلول های مرده می شود و به واسطه فرایند کلاژن سازی از پیری زودرس جلوگیری می کند.

معاون پژوهشی دانشکده شیمی دانشگاه کاشان افزود: با توجه به ویژگی های ممتاز روغن زالو، این تیم تحقیقاتی، درصدد تدوین استاندارد برای روغن زالو و استحصال روغن با کیفیت از زالو  و ساخت و تولید بهینه محصولات آرایشی و بهداشتی با محوریت روغن زالو هستند.

دکتر معصوم با بیان اینکه ساخت محصول اولیه کرم زالو صورت پذیرفته است و تحقیقات میدانی در حال انجام می باشد و تاکنون نتایج رضایت بخشی حاصل گردیده است اظهار امیدواری کرد: این محصول با کیفیت داخلی بتواند جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی باشد و بتوان در راستای تولید ملی و کارآفرینی گام موثری برداشت .

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل