دیده بان علم ایران – Iran Science Watch

مدرسه پسرانه مغز، شنبه افتتاح می شود

هفتمین مدرسه تابستانه «مغز و شناخت» ویژه دانش آموزان پسر از دهم شهریورماه به همت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، این مدرسه با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی تا ۱۵ شهریورماه ادامه دارد.

مدرس تابستانه مغز با هدف ارتقای توانمندی‌های دانش آموزان برتر سراسر کشور با ارائه مباحث مطرح در علوم اعصاب پایه و شناختی، نقشه‌برداری مغز و یادگیری مهارت‌های عمومی موردنیاز در پژوهش از جمله روش‌های طرح مساله، نوشتن پروپوزال، درست کردن پوستر و نحوه ارائه مطلب در این حوزه برگزار می‌شود.

این مدرسه که ویژه دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه است و با حضور اساتید برجسته علوم اعصاب و شناختی دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود شامل فعالیت‌های گروهی و عملی از قبیل بافت‌شناسی دستگاه عصبی، آناتومی دستگاه عصبی، شیوه‌های پژوهش در علوم اعصاب، فیزیولوژی، الکتروفیزیولوژی، نقشه‌برداری مغز، هوش مصنوعی، حس و ادراک، حافظه و یادگیری، راهکارهای ارتقای عملکردهای شناختی، جنبه‌های شناختی بیماری‌های روان‌پزشکی و نورولوژی، بازی‌های شناختی، پایه‌های عصبی آگاهی، تیم‌سازی با رویکرد نوروساینس خواهد بود.

در پایان به منظور سنجش کیفیت اثربخشی این مدرسه تابستانه ارزشیابی‌هایی به‌صورت عملی از دانش‌آموزان به عمل خواهد آمد و گواهی معتبر از آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و انجمن علوم اعصاب ایران ارائه خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وب‌سایت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز به نشانی http://nbml.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل