- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران برگزار می‌شود

دومین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران، ۲۹ و ۳۰ مهرماه امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر محمد امین لطیفی، دبیر برگزاری این دوره از مسابقات با اعلام خبر فوق اظهار کرد: این رقابت‌ها تحت نظر انجمن شبکه هوشمند انرژی ایران و با هدف گسترش نفوذ مفاهیم شبکه هوشمند انرژی در جامعه و شناسایی نخبگان علمی این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اهمیت مبحث مانیتورینگ در شبکه هوشمند برق و تأثیر مفهوم اینترنت اشیا، این مسابقات در سه محور طراحی بهینه منابع تولید پراکنده در شبکه هوشمند، طراحی و ساخت دستگاه تحلیلگر توان و مدیریت انرژی در خانه‌های هوشمند برگزار می‌شود.

لطیفی با بیان این‌که در این مسابقات تیم‌ها با روند انجام کامل یک پروژه علمی- تحقیقاتی آشنا می‌شوند، ادامه داد: این تیم‌ها در ابتدا و تا روز ۱۹ مردادماه باید گزارش طراحی اولیه خود را ارائه کنند که پس از تأیید توسط کمیته داوری به مرحله طراحی و ساخت وارد می‌شوند.

عضو کمیته آموزش و تحقیقات انجمن شبکه هوشمند انرژی ایران اضافه کرد: پس از این مرحله، تیم‌ها گزارش طراحی دقیق و ساخت پروژه را تا دوم مهرماه به دبیرخانه مسابقات ارسال کرده و درنهایت روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه جهت انجام آزمون عملیاتی و شرکت در مسابقات در دانشگاه صنعتی اصفهان حضور می‌یابند.

لطیفی با قدردانی از حامیان این مسابقات، اظهار امیدواری کرد تیم‌های برگزیده این دوره از مسابقات، بتوانند ایده‌ها و طرح‌های خود را در جهت ایجاد شرکت ها و محصولات دانش بنیان پیش ببرند.

عضو هیأت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مسابقات به وب سایت http://icsg.iut.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام