موسوی در خصوص عملکرد این سیستمهای هوشمند گفت: به واسطه این سیستم هوشمند، خودرو از ابتدای ورود به پارکینگ تا رسیدن به جایگاه مطلوب پارک بدون راهنمای نیروی انسانی و با علائمی که این سیستمها دارند به سمت جایگاه مطلوب پارک حرکت میکند.
وی در خصوص کارکرد سیستم هوشمند راهنمای پارکینگ خودرو عنوان کرد: اولین جز اصلی این سیستم، یک سنسور است که بالای سر همه فضاهای پارک در پارکینگ قرار میگیرد، به صورتیکه راننده فضای خالی پارکینگ را تشخیص میدهد.
وی با بیان این که در مقابل تک تک فضاهای پارک یک چراغ راهنمایی متشکل از چندین رنگ وجود دارد، اظهار داشت: این چراغها میتوانند از ۳ تا ۷ رنگ داشته باشند و وضعیتهای مختلف را به راننده نشان دهند. به عنوان مثال رنگ قرمز نشانه اشغال فضای پارک، سبز فضای آزاد پارک، آبی فضای رزرو شده و رنگهای مختلف میتواند برای وضعیتهایی مانند معلولین، خانمهای باردار و… تعیین شوند.
مجری این طرح با بیان این که یکی دیگر از بخشهای این سیستم هوشمند، تابلوهای راهنما هستند، گفت: در سهراهیها، علامتهای گردش به راست و چپ، مسدود بودن راه و… نیز در این سیستم گنجانده شده است. همچنین به واسطه این سیستم میتوان فضای پارکهایVIP ، محل پارک اورژانسها، پزشکان و پرستاران و… را تعیین کرد.
وی افزود: یک اپراتور میتواند به صورت آنلاین از وضعیت فضاهای پارک و بطور کلی وضعیت پارکینگ مطلع باشد و ضمن پایش فصلی، پارک را مدیریت کند.
موسوی با اشاره به یکی از اقدامات این شرکت در راستای بهکارگیری محصول خود گفت: در حال حاضر درصدد هستیم این سیستم هوشمند راهنمای پارکینگ را در اتاق کنترل مرکز ترافیک شهرداری شیراز نصب کنیم تا مدیریت فضاهای پارک را داشته باشند.
وی با اشاره به این که ساخت سیستمهای هوشمند راهنمای پارکینگ در این شرکت دانشبنیان از بهمن سال ۹۴ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: پس از آن با دریافت تسهیلات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک ، محصول را به تولید انبوه رساندیم؛ در حال حاضر هم ۵ هزار ظرفیت پارک را تولید کردهایم در حالیکه توانایی تولید ۱۰۰ هزار واحد پارک در سال را داریم.
وی با بیان این که مشتری بالقوه این طرح شهرداری و مجتمعهای تجاری هستند، اعلام کرد: اخیرا قرارداد نمایندگی انحصاری فروش این سیستم به ارزش ۱۲ میلیارد ریال منعقد شده است .
انتهای پیام