- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دومین فن‌بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود

دومین فن‌بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که همزمان با دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می شود فرصتی استثنایی برای تبادل و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه کشور در حوزه نوین سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

به گزارش دیده بان علم ایران، جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ۲۲ تا ۲۴ تیرماه در سالن همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) در تهران برگزار می شود.

در این فن‌بازار، هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ و صنعتی حوزه‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی به عنوان «متقاضیان فناوری» و نمایندگان شتابدهنده‌های تخصصی، پارک‌ها و مراکز رشد، صندوق‌های توسعه فناوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر به عنوان سرمایه‌گذاران و حامیان بالقوه حضور خواهند داشت.

همچنین یک یا چند کارگزار باسابقه فناوری نیز به منظور تسهیل مذاکره و عقد قرارداد مابین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری در این فن‌بازار شرکت خواهند کرد و خدمات متنوعی از قبیل قیمت‌گذاری فناوری، مذاکره، امور حقوقی و عقد قرارداد و امثال آن را به طرفین ارایه خواهند داد.
علاقمندان به حضور در این فن‌بازار می‌توانند طرح خود در یکی از محورهای موضوعی در سامانه ثبت کنند تا پس از ارزیابی و تایید در فن‌بازار شرکت داده شود.

محورهای اصلی این فن بازار شامل بیوراکتورهای سلولی براي سلول های چسبنده و سلول های ایمنی، بایوپرینترهای سه‌بعدی، محیط کشت‏‌های سلولی و سرم‌های پایه انسانی، کیت های جداسازی سلول ها و دستگاه‌های جداسازی سلول، فلاسک کشت سلول‏‌های چسبنده، پردازشگر بافت جهت جدایش سلول ها است.


از دیگر محورها می توان به سازه‌های پوستی سلولار و آسلولار، سازه های سنتتیک مهندسی بافت استخوان و غضروف، توليد ايزولاتورهاي مرتبط با حوزه ي سلول/ ژن درماني، ايجاد بيوبانك هاي درماني و تحقيقاتي در حوزه ي سلول/ ژن درماني، خدمات پيش باليني با شرايط GLP و يا استاندارد هاي سازمان غذا و دارو و نیز طراحي و ايجاد اتاق هاي تميز استاندارد مستقل جهت اجاره به مراكز درماني- تحقيقاتي اشاره کرد.

محصولاتی که تجاری‌شده و به مرحله تولید انبوه رسیده باشند، می‌توانند با رعایت ضوابط در فن بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شرکت کنند.


علاقمندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی در خصوص فن‌بازار و فرایند ثبت نام و حضور در آن را در سایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی به نشانی stemcell.isti.ir  مطالعه کنند.

انتهای پیام