دیده بان علم ایران – Iran Science Watch

ساخت چراغ‌های روشنایی با سیستم صوتی وایرلس توسط محققان دانشگاهی

محققان شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس ، چراغ‌های روشنایی وایرلس صوتی ساختند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محققان با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) موفق به طراحی و تولید چراغ‌های روشنایی وایرلس صوتی شدند.

عیسی افخمی مجری این طرح گفت: در این شرکت موفق شدیم با کمک محققان جوان دانشگاهی علاوه بر تولید چراغ‌های فنی و زیرآبی LED ، چراغ‌های روشنایی هوشمند مجهز به سیستم صوتی وایرلس را طراحی و تولید کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح مراحل ثبت اختراع خود را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: چراغ‌های روشنایی این سیستم قابلیت کنترل هوشمند داشته و درکنار آن امکان پخش صوت با کیفیت بالا را از طریق یک سیستم ارسال مرکزی کد گذاری شده داراست.

افخمی گفت: در حال حاضر با شهرداری شیراز برای اجرای این پروژه در یکی از باغ‌های مهم تاریخی و گردشگری این شهر قرارداد منعقد کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون طراحی روشنایی و سیستم صوتی پارک‌ها و بوستان‌ها به صورت مجزا از هم انجام می‌شود که با استفاده از این دستگاه هزینه‌های ناشی از کابل کشی و پایه‌های صوتی به صفر می‌رسد و می‌توان با حذف پایه‌ها و بلندگوها، زیبایی محیط را حفظ کرد که این موضوع به خصوص در اماکن باستانی و تاریخی به دلیل ضرورت عدم کابل کشی و آسیب‌های ناشی از آن حائز اهمیت است.

وی با اشاره به حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از این طرح پژوهشی افزود: صحا در راستای انجام تحقیقات پژوهشی طراحی چراغ‌های روشنایی هوشمند مجهز به سیستم صوتی وایرلس، تسهیلات مالی مناسبی به شرکت اعطا کرده که امیدواریم تا ماه‌های آینده این پروژه و قرارداد آن تکمیل شود. البته بنا داریم درصورت پشتیبانی بیشتر صندوق این طرح را نیز به تولید انبوه برسانیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل