معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالعاتی در زمینه توسعه رشتهها و مقاطع علوم پزشکی انجام و حدود ۳۰۰ رشته – مقطع در حوزههای مختلف خصوصا علوم بین رشتهای، از این دو مطالعه استخراج شده است.
به گزارش دیدهبان علم ایران دکتر باقر لاریجانی در نشستی با حضور مسئولان کلان مناطق آمایشی و معاونین آموزشی دانشگاهها ضمن بیان این مطلب و با اشاره به آغاز گفتمان جدید در حوزه آموزش پزشکی افزود : این گفتمان از سال گذشته در حوزه آموزش علوم پزشکی شروع شده و خوشبختانه امروز با همت تمامی همکاران در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی شاهد حرکت های مثبتی در راستای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور هستیم.
وی همچنین در خصوص سند آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت به عنوان نقطه عطفی در حوزه آموزش علوم پزشکی نیز تصریح کرد: تصویب این سند در شورای انقلاب فرهنگی همزمان با تدوین بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بود و مدل اجرایی این بسته ها، باتوجه به بستر مناسبی که آمایش سرزمینی برای بهره برداری از ظرفیت های بومی مناطق مختلف کشور فراهم می آورد، در غالب مناطق آمایشی کشور طراحی شد.
معاون آموزشی وزیر بهداشت اظهار کرد: باتوجه به این مطالعات همچنین محورهای یازده گانه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، حدود ۵۰ مأموریت ویژه و تعدادی ماموریت مشترک بر مبنای ظرفیت های بومی و توانمندی های موجود در کلان مناطق آمایشی کشور طی تفاهم نامه هایی به این مناطق واسپاری شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم پایش وضعیت تحقق مأموریت های ویژه واسپاری شده به مناطق و دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: با وجود تلاش هایی که در سطح ستاد برای پایش روند اجرای این ماموریت ها صورت می گیرد لازم است تا مسئولان مناطق آمایشی کشور از وضعیت پیشرفت تمامی ماموریت های واسپاری شده در سایر مناطق اطلاع یافته و همچنین در راستای اجرای ماموریت های مشترک نیز از تجربیات موفق یکدیگر بهره برداری کنند.
انتهای پیام