- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

سفر هیات شورای عالی عتف به اتریش

هیاتی از سوی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (عتف) به ریاست دبیر کل شورا با هدف دیدار با دبیرکل یونیدو، نشست دوجانبه با وزیر فناوری و حمل و نقل اتریش و ملاقات با رییس موسسه فناوری اتریش و همچنین دیدار با مقامات علمی و فناوری کشور اتریش وارد وین شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در فرودگاه وین در جریان استقبال معاون سفیر ایران در اتریش و رایزن علمی ایران در اروپا از هیات ایرانی، هدف از این سفر را پیگیری و تکمیل قراردادهای منعقد شده ذیل تفاهم نامه فی مابین دبیرخانه شورای عالی عتف با سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) و موسسه فناوری کشور اتریش ذکر کرد.

وی افزود: در این سفر علاوه بر دیدار و تعامل با مقامات وزارت فناوری اتریش و برخی از مقامات علمی و فناوری و مدیران موسسات فناوری آن کشور، تلاش خواهد شد زمینه مناسبی جهت جلب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری از کشور اتریش فراهم شود.
دبیر کل شورای عالی عتف همچنین به تجربه خوب اتریشی ها در توسعه مناطق ویژه علم و فناوری اشاره کرد و افزود: تمایل زیادی در اتریش برای سرمایه گذاری و انتقال تجربه تشکیل مناطق ویژه علم و فناوری به ایران وجود دارد که خوشبختانه طی دو سال اخیر همکاری های بسیار خوبی بین اتریش و ایران انجام شده است.

انتهای پیام