دیده بان علم ایران – Iran Science Watch

واکسن نیوکاسل نوترکیب در موسسه رازی تولید می‌شود

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) از همکاری موسسه رازی شعبه شیراز با شرکتی از کره جنوبی برای تولید واکسن نیوکاسل نوترکیب خبر داد و گفت: پس از دریافت آنتی ژن ها و مجوزهای لازم، تولید این واکسن در این شعبه آغاز خواهد شد‌‌.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر محمدجواد مهربان پور افزود: در این راستا مقرر شد در مرحله نخست آنتی ژن مربوط به واکسن ND پلاس ( نیوکاسل نوترکیب) از سوی این شرکت کره ای در اختیار موسسه رازی شعبه شیراز قرار گیرد.

وی افزود: موسسه رازی شعبه شیراز نیز نسبت به فرموله و هموژن کردن آنتی ژن و تبدیل آن به واکسن اقدام کرده و پس از بررسی های لازم در زمینه آزمایشات کنترلی تضمین کیفیت، در شعبه شیراز و موسسه رازی مرکز برای انجام تست های کنترلی، این واکسن را به کشور کره جنوبی ارسال می کند.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز گفت: پس از اخذ تاییدیه های لازم، آنتی ژن به مقدار لازم جهت تولید واکسن ND پلاس ( نیوکاسل نوترکیب) به صورت تک گانه در اختیار موسسه رازی شعبه شیراز قرار خواهد گرفت تا تولید آن با برند موسسه رازی و شرکت کره ای در این شعبه انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منتظر دریافت آنتی ژن از شرکت کره ای هستیم و پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی برای واردات آنتی ژن اقدام می کنیم، خاطرنشان کرد: به محض واردات آنتی ژن ها، تولید محصول انجام خواهد شد.

دکتر مهربان پور با اشاره به اینکه در مرحله نخست این واکسن به صورت آزمایشگاهی و پس از تایید، به صورت صنعتی تولید می شود، گفت: تولید این واکسن به صورت دوگانه و چندگانه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش تحقیقات فعالیت های خوبی در موسسه رازی شعبه شیراز انجام شده، افزود: در سال جاری ۱۴ طرح تحقیقاتی مصوب و در حال اجرا در حوزه تولید واکسن های جدید در این شعبه وجود دارد و طرح هایی نیز در زمینه تولید و ارزیابی واکسن های جدید در سال آینده انجام خواهد شد.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز یادآور شد: این موسسه در زمینه ارائه مقالات علمی و تحقیقاتی در مجلات معتبر دنیا و نیز کنگره ها و مجامع بین المللی حضوری فعال دارد.

انتهای پیام

 

خروج از نسخه موبایل