دیده بان علم ایران – Iran Science Watch

تهیه نقشه‌های یک پنجاه ‌هزارم زمین‌شناسی لرستان

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدن لرستان از تهیه نقشه‌های یک پنجاه‌هزارم بررسی زمین‌شناسی اقتصادی و زیست محیطی استان خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مهندس احدالله فاضلی فعالیت‌های اکتشافی را برای پیشبرد برنامه اقتصاد مقاومتی مهم توصیف کرد و گفت: تقریباً نسبت به زمان‌بندی که داشتیم به طور مطلوب پیش رفته‌ایم و کارهای خوبی در این راستا انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سامانه نیپا عنوان پروژه اکتشاف مواد معدنی استان بوده و یکی از زیربخش‌های آن شناسایی زون‌های دارای ماده معدنی و تهیه نقشه پهنه‌بندی آنهاست.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی لرستان با بیان این‌که پی‌جویی و اکتشاف مواد معدنی و تهیه نقشه پهنه‌بندی محدوده هر زون از زیربخش‌های این طرح است، گفت: این طرح تا به حال سه گزارش و خروجی داشته که شامل بررسی زمین‌شناسی اقتصادی و زیست‌محیطی برگه یک پنجاه هزارم مناطق سراب دوره، رحمانشاهی و فیروزآباد بوده است.

فاضلی با اشاره به این‌که این طرح‌ها در بحث مواد معدنی و مسائل زیست‌محیطی کاربرد دارند، تصریح کرد: این طرح‌ها در حال نهایی شدن است و در مرحله خروجی کار بوده که باید به کمیته معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اطلاع دهیم.

 

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل